Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Vad än en affärsman har för metoder och personlighet, ultra auktoritär, söndra och härska, mjuk och söker konsensus, så är grunden att de producerar vinster och resultat. Det har Trump i princip aldrig gjort.

Nej, precis. Och för att långsiktigt behålla vinster så måste man ju ta ansvar och anpassa sig till kunder och rådande värderingar. Han värnar inte om sitt varumärkte, om man säger så.
 
@Tass @Hyacinth Har sett två avsnitt av dokumentären nu. Otroligt intressant. Både uppväxten, hans sätt att göra affärer, hans skapande av ett varumärke. Man får helt klart en lite djupare bild av fenomenet The Donald.
 
@Tass @Hyacinth Har sett två avsnitt av dokumentären nu. Otroligt intressant. Både uppväxten, hans sätt att göra affärer, hans skapande av ett varumärke. Man får helt klart en lite djupare bild av fenomenet The Donald.
The Donald är sin egen propagandaminister. Och det har ju funkat så här långt.
Han skryter med att han "kan hantera press väldigt bra". Och så beskriver han hur han sätter allt på spel för en massa människor men ändå sover gott om natten.

Dokumentären är väldigt bra, del tre håller samma klass om inte mer, den knyter ihop trådarna. Sista repliken... :crazy:
 
Apropå cat-5:an, så är jag lite förvånad att det här efterspelet till Dorian inte har nått den här tråden än, för den gör så extremt tydligt vilken slags person Donald Trump är...

https://www.dn.se/nyheter/varlden/donald-trump-i-stormens-oga/
Jag begriper bara inte varför?? VARFÖR var det så viktigt för Trump att involvera Alabama??? (Förutom, då, att han ju aldrig någonsin kan erkänna att han haft fel i någon form någon gång...)
 
Jag begriper bara inte varför?? VARFÖR var det så viktigt för Trump att involvera Alabama??? (Förutom, då, att han ju aldrig någonsin kan erkänna att han haft fel i någon form någon gång...)
Jag har för mig att det preciiiis i början av Dorian talades även om Alabama. Men det drogs tillbaka innan Trump började prata om det.
 
Jag begriper bara inte varför?? VARFÖR var det så viktigt för Trump att involvera Alabama??? (Förutom, då, att han ju aldrig någonsin kan erkänna att han haft fel i någon form någon gång...)
Han kommenterar ju allt möjligt och har inte alltid detaljkoll så jag tycker inte det är så konstigt, han fick väl för sig, missuppfattade kanske, i ett tidigt skede att orkanen skulle gå in över Alabama. Jag tycker det är en bagatell utan betydelse.
 
Han kommenterar ju allt möjligt och har inte alltid detaljkoll så jag tycker inte det är så konstigt, han fick väl för sig, missuppfattade kanske, i ett tidigt skede att orkanen skulle gå in över Alabama. Jag tycker det är en bagatell utan betydelse.
Hur kommer det sig att du har ett närmast maniskt behov utav att bortförklara alla Trumps klavertramp?
 
Han kommenterar ju allt möjligt och har inte alltid detaljkoll så jag tycker inte det är så konstigt, han fick väl för sig, missuppfattade kanske, i ett tidigt skede att orkanen skulle gå in över Alabama. Jag tycker det är en bagatell utan betydelse.
Men det är ju precis därför det är så märkligt att han nästan maniskt försvarar Alabama-grejen, som om det vore livsviktigt. Varför kan han inte bara släppa det? Istället går han ut i försvarsställning och gör en jättegrej av det. TÄNK om han NÅGON gång kunde erkänna att han hade fel?
 
Men det är ju precis därför det är så märkligt att han nästan maniskt försvarar Alabama-grejen, som om det vore livsviktigt. Varför kan han inte bara släppa det? Istället går han ut i försvarsställning och gör en jättegrej av det. TÄNK om han NÅGON gång kunde erkänna att han hade fel?

Just det här är grejen med hela eländet. Och sättet han gör det på.

_108619343_hi056250355.jpg


Först menar han att Fake News felaktigt påstår att han skulle ha fel om Alabama.
Se'n visar han upp denna forecast-bild, där helt uppenbarligen någon, förmodligen en åttaårig Donald Trump, klottrat in en extra loop för att visa banan för Dorians möjliga framfart - ett helt skamlöst sätt att bättra på fakta så att det passar honom.

Han drämmer alltså till det han kallar för Fake News med ett ännu uppenbarare, ännu falskare bevis på hur rätt han minsann hade.
Och han har inga problem med att komma undan med det här heller - för detta är den nya normalen.
 
Men det är ju precis därför det är så märkligt att han nästan maniskt försvarar Alabama-grejen, som om det vore livsviktigt. Varför kan han inte bara släppa det? Istället går han ut i försvarsställning och gör en jättegrej av det. TÄNK om han NÅGON gång kunde erkänna att han hade fel?
Jag vet inte riktigt, det finns väl ganska många politiker (och andra) som aldrig erkänner tabbar de gjort? Att det blir en "stor" sak beror också mycket på att motsidan försöker blåsa upp det hela.
 
Jag vet inte riktigt, det finns väl ganska många politiker (och andra) som aldrig erkänner tabbar de gjort? Att det blir en "stor" sak beror också mycket på att motsidan försöker blåsa upp det hela.
Andra som inte erkänner tabbar som de gjort försöker skyla över dem, locket på, glömma bort.

Donald Trump är den enda som tar fram en spritpenna och lägger till en extra blob, och pekar se'n på den för att visa hur rätt han hade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 793
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 140
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 799
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp