Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Intressant, synd bara att det inte är relevant då det inte handlar om politikers framgång.

Så ditt vetenskapliga belägg på att hög IQ har ett stort samband med framgång handlar del om IQ i kombination med EQ och är en tidningsartikel som inte är baserad på vetenskapliga handlinga utom möjligen indirekt.

OBS jag menar inte att IQ inte är bra för framgång, bara att högt IQ (då syftar jag på mensa och liknade) inte har något direkt samband, alltså ju högre IQ dess bättre framgång. Det är min personliga åsikt och ingen vetenskap dock.

Klart det är relevant eftersom politiker, affärsman och programledare är yrken.

Och det är baserat på forskning.

Pinsamt med folk som negligerar över den enda substans som postas för att sedan sprida sin tro, som om den vore relevant.
 
Men hörni! Den här knäppheten ni visar exempel på. Har ni tänkt på att det är USAs president vi pratar om? Vad ska vi ta oss till?
Det är så himla overkligt! Det är som en alternativ värld! Att den där mannen är världens mäktigaste! Jag hoppas på Sanders förstås i nästa års val men tror Trump blir omvald. Jag använder strutsmetoden och hoppas på bättre tider, annars blir jag bara gravt deprimerad. Också tänker jag på Greta! Det hjälper faktiskt.
 
Klart det är relevant eftersom politiker, affärsman och programledare är yrken.

Och det är baserat på forskning.

Pinsamt med folk som negligerar över den enda substans som postas för att sedan sprida sin tro, som om den vore relevant.
Du pratar om IQ och artikeln talar om ett flertal faktorer som har betydelse där IQ är en. Den är inte relevant för ditt påstående. Om något visar den på att enbart IQ inte räcker som urval.
 
Du pratar om IQ och artikeln talar om ett flertal faktorer som har betydelse där IQ är en. Den är inte relevant för ditt påstående. Om något visar den på att enbart IQ inte räcker som urval.

Men snälla du. Det är ditt påstående, inte mitt. Jag har sagt att Trumps framgång i tre olika yrken är indikation på att han har hög IQ. Och det är det också då forskningen är tydlig på den punkten.

Självklart påverkar flera faktorer hur du lyckas men IQ är en.

Jag väntar fortfarande på ett vettigt argument för att han skulle ha låg IQ.
 
Men snälla du. Det är ditt påstående, inte mitt. Jag har sagt att Trumps framgång i tre olika yrken är indikation på att han har hög IQ. Och det är det också då forskningen är tydlig på den punkten.

Självklart påverkar flera faktorer hur du lyckas men IQ är en.

Jag väntar fortfarande på ett vettigt argument för att han skulle ha låg IQ.
Påstår du att Hitler hade hög IQ, eller var han bara skicklig på att manipulera massorna?
 
Klart det är relevant eftersom politiker, affärsman och programledare är yrken.

Och det är baserat på forskning.

Pinsamt med folk som negligerar över den enda substans som postas för att sedan sprida sin tro, som om den vore relevant.
Hittade ingen över politiker i usa men över partiledare Sverige. Obs uppskattad och inte testad.
Screenshot_20190728-235045_Samsung Internet.jpg
 
Men snälla du. Det är ditt påstående, inte mitt. Jag har sagt att Trumps framgång i tre olika yrken är indikation på att han har hög IQ. Inget annat.

Självklart påverkar flera faktorer hur du lyckas men IQ är en.

Jag väntar fortfarande på ett vettigt argument för att han skulle ha låg IQ.
Och artikeln stödjer inte ditt tidigare påstående om IQ, den handlar om urvalsprocess inte hur man identifierar folk med kriterierna och som sagt inte om ditt kriterium. På individnivå behöver man gå in på IQ-test

Sen om han har framgång är diskutabelt och framförallt på vilka områden han är. Han är framgångsrik på flera plan, exempelvis att göra sig till åtlöje, att ljuga, att ärva pengar, att ljuga, att göra sig ovän med folk men även att lyckas få många röster.

Varför väntar du på vettiga argument för att han skulle ha låg IQ, flertalet är överens om att det troligen inte är lågt IQ som är Trumps problem utan snarare att han har hyfsar hög IQ? Och det enda rimliga mått på DTs intelligens är ett IQ-test och det lär ingen hitta, generella dokument är irrelevanta på individnivå.
 
En av mina favoriter är annars ett filmklipp där dels Obama, dels Trump, svarade på frågor om sina respektive döttrar. Obama pratade om hur roliga och kreativa hans döttrar är, och Trump pratade om hur långa och sexiga ben hans dotter har och att han skulle ha dejtat henne om hon inte hade varit hans dotter.
 
Men snälla du. Det är ditt påstående, inte mitt. Jag har sagt att Trumps framgång i tre olika yrken är indikation på att han har hög IQ. Och det är det också då forskningen är tydlig på den punkten.

Självklart påverkar flera faktorer hur du lyckas men IQ är en.

Jag väntar fortfarande på ett vettigt argument för att han skulle ha låg IQ.
Om han nu har så högt varför gjorde inte Trump när han fick erbjudande från mensa efter tjafset med Rex.

Hade ju varit ett utmärkt tillfälle att få tyst på alla spekulationer om trumps iq.
 
Och artikeln stödjer inte ditt tidigare påstående om IQ, den handlar om urvalsprocess inte hur man identifierar folk med kriterierna och som sagt inte om ditt kriterium. På individnivå behöver man gå in på IQ-test

Sen om han har framgång är diskutabelt och framförallt på vilka områden han är. Han är framgångsrik på flera plan, exempelvis att göra sig till åtlöje, att ljuga, att ärva pengar, att ljuga, att göra sig ovän med folk men även att lyckas få många röster.

Varför väntar du på vettiga argument för att han skulle ha låg IQ, flertalet är överens om att det troligen inte är lågt IQ som är Trumps problem utan snarare att han har hyfsar hög IQ? Och det enda rimliga mått på DTs intelligens är ett IQ-test och det lär ingen hitta, generella dokument är irrelevanta på individnivå.

Det var ditt påstående inte mitt.

Här har du en artikel om Trumps IQ.

Inte oväntat bedöms den som hög.

Och professorn delar min analys om känslomässiga personer som inte klarar att se klart.

"People who don't like him say 'oh he's such an idiot, oh he's so stupid'. But I bet you it's higher than we might realise."

Professor Fred I Greenstein, professor of politics emeritus at Princeton University, lists six qualities that bear on presidential performance ."


Professorn delar även min syn att hans framgång som politiker och affärsman är indikationer på hög iQ.
www.bbc.com/news/amp/world-us-canada-41573846

Hatar att alltid ha rätt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 902
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 229
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 995
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 067

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp