sasucatu

Trådstartare
Hur tränar ni spin? Hur går ni in i den, hur får ni fart o hur går ni ur den? På tävling är det ju från halt till halt, men när man tränar ska man ju variera. Berätta gärna hur ni lägger upp träningen och varför.

Jag vill spinna fooooooooort :rofl:

Sv: Spin

Jag fick till farten när jag travade på en liten liten volt och gick in i spin därifrån. Då har hästen framåtbjudningen i sig. Förutsättningen är att han samlar sig för vikten och förståss lyssnar på skänkeln.

Sv: Spin

skritta på en mycket liten volt. ställ hästen för innertygel och innerskänkel. När hästen går stadigt, lägg till ytterskänkel så att frambenen korsas innåt. När hästen går bra, släpp innerskänkeln så att hästen börjar spinna. Låt hästen spinna några steg och släpp sedan övningen och skritta rakt fram. Upprepa ett par gånger åt varje håll.

Avancera genom att spinna längre och längre stund, och när hästen känns stabil byter du ut skritten mot trav.

En spin är en trav-piruett.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Freazer
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka