Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Nyömsad LauLau lagom till Halloween. Extra spökig. :D
1604329033073.png
 
Jag frågade Lilla lå om hen ville ha en kackerlacka idag, men nej, bara leka tittut tydligen. :D Här är också blaskiga färger och nästan kal rumpa, så jag undrar om jag inte kommer att se en del ömsningar under November.

"Peekaboo! Kan jag komma ut nu?"
Titta på tassarna! :heart
1604344844093.png
 
Kanske lika bra! När jag frågade om tarantellbett i gruppen var det typ tre av fyra som svarade att de bara blivit bitna av husspindlar. De kan visst nypas rätt rejält. 😅
Nämen!? De som är så snälla!? Fy, jag kan tänka mig att det kan göra ont om de känner att de måste försvara sig såpass! :eek:
Men mina är kompisar så då bits de ju inte... väl?... x) haha :heart
 
Nämen!? De som är så snälla!? Fy, jag kan tänka mig att det kan göra ont om de känner att de måste försvara sig såpass! :eek:
Men mina är kompisar så då bits de ju inte... väl?... x) haha :heart
Vaaaa? Trodde husspindlar var fridsamma små djur 😳

Man kan tydligen få rejäla reaktioner till och med. 😅 Har aldrig lyckats bli biten, men kanske mest för att de är så FÖRBENAT snabba att jag helst lyfter dem med dammvippan eller i ett glas, annars försvinner de alltid i håret eller ärmen eller något annat olämpligt tycker jag.

Men det är klart de inte tuggar på Kompisar. ;)

För övrigt var det bara en eller två i facebookgruppen som blivit bitna av sina T's, båda av slings, men någon hade en historia om sin far som lyckats bli biten av en vuxen som inte ville släppa. Gjorde ondare än själva fan, men inget jättetrauma utöver blödningen.
 
Man kan tydligen få rejäla reaktioner till och med. 😅 Har aldrig lyckats bli biten, men kanske mest för att de är så FÖRBENAT snabba att jag helst lyfter dem med dammvippan eller i ett glas, annars försvinner de alltid i håret eller ärmen eller något annat olämpligt tycker jag.

Men det är klart de inte tuggar på Kompisar. ;)

För övrigt var det bara en eller två i facebookgruppen som blivit bitna av sina T's, båda av slings, men någon hade en historia om sin far som lyckats bli biten av en vuxen som inte ville släppa. Gjorde ondare än själva fan, men inget jättetrauma utöver blödningen.


Jag gillar beskrivningen av temperament hos en tysk försäljningssida. Finns: som en hamster, kan vara självsäker och aggressiv. Varje gång tänker jag, de har aldrig blivit bitna av en hamster dom inte!

Okay, när de smånaggar känns ju knappt men en riktigt förbannad hamster är fan inte att leka med! Det gör ont!! (Och för att klargöra, jag provocerar de inte men ibland måste de till veterinären tex och inte alla gillar få en spruta.....)
 
Jag gillar beskrivningen av temperament hos en tysk försäljningssida. Finns: som en hamster, kan vara självsäker och aggressiv. Varje gång tänker jag, de har aldrig blivit bitna av en hamster dom inte!

Okay, när de smånaggar känns ju knappt men en riktigt förbannad hamster är fan inte att leka med! Det gör ont!! (Och för att klargöra, jag provocerar de inte men ibland måste de till veterinären tex och inte alla gillar få en spruta.....)

Haha, kreativt!
Jag kan föreställa mig en förbannad hamster, jag har sett en lämmel anfalla en snöskoter! :D
 
Man kan tydligen få rejäla reaktioner till och med. 😅 Har aldrig lyckats bli biten, men kanske mest för att de är så FÖRBENAT snabba att jag helst lyfter dem med dammvippan eller i ett glas, annars försvinner de alltid i håret eller ärmen eller något annat olämpligt tycker jag.

Men det är klart de inte tuggar på Kompisar. ;)

För övrigt var det bara en eller två i facebookgruppen som blivit bitna av sina T's, båda av slings, men någon hade en historia om sin far som lyckats bli biten av en vuxen som inte ville släppa. Gjorde ondare än själva fan, men inget jättetrauma utöver blödningen.
INTE VILL SLÄPPA!? 😱
Alltså den skräckbilden är ju nog för att man ska kunna avlida av hjärtattack.

Försöker bevara mitt fina förhållande till husspindlar och ignorera all nytillkommen information om dom...
 
INTE VILL SLÄPPA!? 😱
Alltså den skräckbilden är ju nog för att man ska kunna avlida av hjärtattack.

Försöker bevara mitt fina förhållande till husspindlar och ignorera all nytillkommen information om dom...

Lät mycket skumt, vanligtvis hugger de ju bara när det är självförsvar kan man tänka sig. Jag har inga vidare detaljer dock. 😅

Klart man ska fortsätta vara kompis. De lär inte gå till attack. :D Jag gissar att de som blivit bitna har blivit det när de hanterat dem.
 
Lät mycket skumt, vanligtvis hugger de ju bara när det är självförsvar kan man tänka sig. Jag har inga vidare detaljer dock. 😅

Klart man ska fortsätta vara kompis. De lär inte gå till attack. :D Jag gissar att de som blivit bitna har blivit det när de hanterat dem.
...Men jag brukar liksom bära ut de i händerna, liksom spindeln i ena handkupan och andra handen som lock.:eek: om man lyfter de på föremål så hoppar/springer de ju av ibland och kan bli omöjliga att hitta igen (funkar oftast om man är nära dörren dock). De blir mördade om fel familjemedlemmar hittar de.

Mitt förhållande till spindlar är lite problematiskt :rofl: De är fantastiska och har rätt att leva men jag är rädd för alla som kan orsaka smärta.
 
Nu har jag fått den tokiga idén att själv bygga terrarium! Men eftersom jag minskat hamsterbeståndet från 9 till 3 och mina "burar" är 2 eller 3 meter långa, har jag en massa glasskivor över. Eftersom man måste betala för att slänga glas (inte flaskor och burkar men stora skivor) här så har de blivit liggande.

Nu behöver jag terrarium och tydligen är det dyra när man gör egna just glaset. Det ska visst inte vara omöjligt att kunna göra den själv. Så nu har jag varit och köpt en glasskärare och hålbleck (eller vad det kan heta på svenska) och tänkte ge mig på slings terrarium först, de är ju bara 15x15x15 cm.

Få se om det blir pannkaka av det hela eller en 😁
 
En av mina större inneboende lät sig beundras, gå upp i handen ville den dock inte! :p
Visa bifogad fil 59553
"NOPE" som man så fint säger i situationer som dessa :D
Katterna är väldigt nöjda med att det nu finns 2 kanaler på katt tv:n. En hamsterkanal och en spindelkanal 😁

Visa bifogad fil 59564
Är spindlar verkligen så bra kattunderhållning? Jag tänker att de mest sitter i sitt hål? En kompis hade iofs någon sorts ödla och den var inte så mycket bättre, satt liksom alltid på samma ställe som en del av inredningen. Hennes katt märkte typ aldrig att det bodde nåt därinne.
Jag gillar beskrivningen av temperament hos en tysk försäljningssida. Finns: som en hamster, kan vara självsäker och aggressiv. Varje gång tänker jag, de har aldrig blivit bitna av en hamster dom inte!

Okay, när de smånaggar känns ju knappt men en riktigt förbannad hamster är fan inte att leka med! Det gör ont!! (Och för att klargöra, jag provocerar de inte men ibland måste de till veterinären tex och inte alla gillar få en spruta.....)
När jag skulle få en kanin när jag var yngre så var vi till en djuraffär där de också hade hamstrar. Jag stoppade fingret mot gallret för att försöka klappa en och den högg snabbt och hårt så blodet bokstavligen sprutade. Ägaren till butiken sa att jag inte var det första barnet som blivit biten och att nu fick det räcka, hamstern skulle väck.

I alla fall hittade jag en kanin jag ville ha där så vi kom tillbaka dagen efter för att hämta henne. Hamstern fanns då inte kvar :sneaky:
 
"NOPE" som man så fint säger i situationer som dessa :D

Är spindlar verkligen så bra kattunderhållning? Jag tänker att de mest sitter i sitt hål? En kompis hade iofs någon sorts ödla och den var inte så mycket bättre, satt liksom alltid på samma ställe som en del av inredningen. Hennes katt märkte typ aldrig att det bodde nåt därinne.

När jag skulle få en kanin när jag var yngre så var vi till en djuraffär där de också hade hamstrar. Jag stoppade fingret mot gallret för att försöka klappa en och den högg snabbt och hårt så blodet bokstavligen sprutade. Ägaren till butiken sa att jag inte var det första barnet som blivit biten och att nu fick det räcka, hamstern skulle väck.

I alla fall hittade jag en kanin jag ville ha där så vi kom tillbaka dagen efter för att hämta henne. Hamstern fanns då inte kvar :sneaky:
Båda mina albopilosus är ute och knatar runt väldigt ofta, flera gånger om dagen. Andra ser man aldrig, bevor lite vilken art det är.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp