Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Så SPÄNNANDE! Jag har beställt min första batch av 'red runner' kackerlackor som foderdjur, och mina 'heart butt' spindlingar är äntligen leveransklara och kommer också nästa vecka. 😍 Lokal uppfödare, och jag vill så gärna vara säker på att få en hona så jag köpte två på en gång.
Det är en dvärgvariant så jag vågar knappt tänka på hur små de kommer att vara. 😅
 
Jag kommer inte ihåg om jag postat mamma och pappa till mina nya slings tidigare. :D
1606568951871.png
 
Så SPÄNNANDE! Jag har beställt min första batch av 'red runner' kackerlackor som foderdjur, och mina 'heart butt' spindlingar är äntligen leveransklara och kommer också nästa vecka. 😍 Lokal uppfödare, och jag vill så gärna vara säker på att få en hona så jag köpte två på en gång.
Det är en dvärgvariant så jag vågar knappt tänka på hur små de kommer att vara. 😅
Åh du beställde heart butts! 🥰 Så roligt!

Jag har sedan igår en 5mm sling hemma (min födelsedagspresent) T. seladonia. Sjukt nervös :nailbiting: om jag ska lyckas med denna mini.

IMG_20201128_011411_270.jpg
 
Känns väldigt bra du också kommer ha minis. Min stöttning här i spindelvärlden. 😁

Ja, helt galet men när en uppfödare 5 km från mig hade och satte ut en annons på min födelsedag så bara måste jag ju 😍

Haha, så kan vi oja oss tillsammans om hur i allsin dar vi ska få dem att äta! :D
Men jösses ja, när det är så nära! Så himla fränt. 😍 Hur bor den?
 
Svårt att inse hur mycket hon faktiskt vuxit - jag tyckte att hon var så stor när hon kom. Hon var störst av de tre jag hämtade.
127811602_137033147877511_1680644871569443553_n.jpg


Och här är dagens skal på toppen av samma burk. :heart
127971380_221275209404946_8494102461935031997_n.jpg
 
Så himla smidigt! Skönt med uppfödaren så nära dessutom, när paniken går överstyr och Buke inte räcker till. :D
Ja och jag har ju den första jag köpte ifrån 6 km hemifrån. De har förresten hört av sig, jag ska dit imorgon, de har "ett par de inte blir av med dom skänker vi dig". Jag undrar vad som blev kvar och hur många "ett par" är. 🙈

Du vill inte ha ett par?? När corona är över är det bara att komma och hämta 😉.
 
Ja och jag har ju den första jag köpte ifrån 6 km hemifrån. De har förresten hört av sig, jag ska dit imorgon, de har "ett par de inte blir av med dom skänker vi dig". Jag undrar vad som blev kvar och hur många "ett par" är. 🙈

Du vill inte ha ett par?? När corona är över är det bara att komma och hämta 😉.

Sådärja! :D Vi räknar med uppdatering Snarast såklart! Det blir som en mystery box, fast gratis! :heart

Haha, jösses, jag kommer knappt ha plats med de jag har i den takt de växer. XD
 
Alltså chocken över tillväxten på spindeln tidigare i tråden O_o Längesedan jag var in här och tittade!

Tänkte visa en spindel jag gillar från ett barnprogram, men hittar ingen bild. Hur som helst har den ett roligt namn - Herr Åttaben:D
 
Alltså chocken över tillväxten på spindeln tidigare i tråden O_o Längesedan jag var in här och tittade!

Tänkte visa en spindel jag gillar från ett barnprogram, men hittar ingen bild. Hur som helst har den ett roligt namn - Herr Åttaben:D

De växer som ogräs! ☺

Vilket barnprogram är den med i? Kanske något för den där spindeltråden i barnforumet?
 
De växer som ogräs! ☺

Vilket barnprogram är den med i? Kanske något för den där spindeltråden i barnforumet?
Aha, den tråden har jag inte sett. Den är i ett avsnitt av Greta gris :D
Den skrattar mest och spinner fast pappa gris bil i husväggen :rofl:

(Ja, jag har småbarn men är rätt road själv också av alla lustiga figurer :angel:)
 
Aha, den tråden har jag inte sett. Den är i ett avsnitt av Greta gris :D
Den skrattar mest och spinner fast pappa gris bil i husväggen :rofl:

(Ja, jag har småbarn men är rätt road själv också av alla lustiga figurer :angel:)

Greta gris? Är det samma som Peppa Pig? 😅
I så fall heter han Mr Skinny Legs. Nu kan du nog hitta bild! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp