Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Kanske kan du "klä in den"? Typ i gips eller liknande som man kan måla så det ser lite ut som en träbit eller sten eller så :)
Det kan jag säkert! Men då blir den ju ännu större.
Jag kanske kan klippa ur botten på en petflaska eller något och göra samma sak. :)
 
Lilla Blå har också fått ett nytt hus, äntligen! Det var en rätt spännande omhusering, men till slut kom vi överens.
133826605_2877316972487579_62412536706065718_o.jpg

133792798_2877317199154223_7821597487929726994_o.jpg

133138425_2877317075820902_4251584166692153556_o.jpg
 
Tatueringskoppar, de små (finns i olika storlekar) som de har färgen i när de tatuerar. Om du inte har en tatuerare i närheten du kan få några av, finns de billigt på eBay. Men då i 100 Pack 😀. Vill du ha lite större, korkar till 1,5 pet flaskor. Finns ju i olika roliga färger med. Mina vuxna spindlar har fått ta över vattenskålarna från hamstrarna. Hade många över.
Hon verkar trivas! Jag önskar bara att jag kunde hitta en snyggare och mindre vattenskål. :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tatueringskoppar, de små (finns i olika storlekar) som de har färgen i när de tatuerar. Om du inte har en tatuerare i närheten du kan få några av, finns de billigt på eBay. Men då i 100 Pack 😀. Vill du ha lite större, korkar till 1,5 pet flaskor. Finns ju i olika roliga färger med. Mina vuxna spindlar har fått ta över vattenskålarna från hamstrarna. Hade många över.

Om tatueringskopparna är mindre än pet-korkar är de för små tror jag nog. Jag använder korkarna till mina större slings. :) Jag skulle behöva något som är typ fyra-fem centimeter och som inte tippar superlätt, och som gärna smälter in lite. Jakten fortsätter!:D
 
Min sambo är extremt spindelrädd, men jag kunde faktiskt visa Lilla Blå! Sen höll han väl kanske inte med om "huuur fiiiiin hooon äääääär" men det kanske kommer... :D
Heja sambon! Vänta bara tills mina små elegans blir så stora att det går ta vettiga bilder på dem också! ☺️
 
Abbil är på väg att ömsa snart igen tror jag, jag börjar bli lite orolig för att hon är en han. :nailbiting:
 
Ingen ömsning hos Abbil trots att hon ser ut som en lite väl spänd ballong! Athiri (L. klugi) ömsade däremot förra veckan och jag såg hen komma ut ur tunneln för första gången tidigare idag. Herrejösses! 😳
LauLau har fått flytta till en störra låda och det här var det första hen gjorde: "Fuck you, fuck your paintbrush, fuck this house, fuck everything! I don't want to see your face! " 😅
Hen grävde hela vägen ned till det understa lagret av nästan ren sand och totalblockerade grottan jag gjort iordning under barken, och där har hen suttit sedan dess. Så stött!
134831601_416842473083007_1054818567367052035_n.jpg
 
Såå coolt att läsa om alla era fina spindlar! Jag har hängt här på Buke och läst ett bra tag (några år.. :o), men först nyligen skapat en egen profil! :up: Just nu har jag tyvärr inga husdjur, men hade en Brachypelma smithi för några år sen! En vuxen hona som jag köpte, min första och sista spindel 😅 Hon var jättecool och lugn som en filbunke 😍

Lite sugen på att skaffa en fågelspindel igen någon gång, men blir nog lite svårt då ena bonusbarnet är livrädd allt som heter insekter med relativt långa ben 😅 Kan tänka mig en smithi igen, eller en Aphonopelma seemanni!
 
Såå coolt att läsa om alla era fina spindlar! Jag har hängt här på Buke och läst ett bra tag (några år.. :o), men först nyligen skapat en egen profil! :up: Just nu har jag tyvärr inga husdjur, men hade en Brachypelma smithi för några år sen! En vuxen hona som jag köpte, min första och sista spindel 😅 Hon var jättecool och lugn som en filbunke 😍

Lite sugen på att skaffa en fågelspindel igen någon gång, men blir nog lite svårt då ena bonusbarnet är livrädd allt som heter insekter med relativt långa ben 😅 Kan tänka mig en smithi igen, eller en Aphonopelma seemanni!

Så roligt med en till spindeltyp härinne! Det är klart att du ska ha en till, du kan ju börja med en sling så får bonusbarn och spindling växa upp ihop. :angel:
Alla Brachys är så himla fina tycker jag, både i temperament och färg och form!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp