Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Katten tycker de är ashäftiga och vill jättegärna busa med dem, jag har fått vidta många säkerhetsåtgärder. Hunden bryr sig inte ett skvatt - ungefär som väntat. :D
Det kan jag tänka mig.

Mina katter dödar allt levande som kommer in. Flugor är världens bästa kattleksak.

Hade det kommit in en spindel (ve och fasa) hade den snabbt blivit dödad och uppäten.
 
Jag har fler nya beeebisar! :love: Har precis packat upp dem!
En av mina vänner har utvecklat allergi mot håren hos de amerikanska arterna så hon måste göra sig av med dem. Hon vet att jag gillar de små, så jag fick en drös med slings för ett jättebra pris.
Visa bifogad fil 113193
Nu har jag lärt mig nåt nytt. Man kan alltså vara allergisk mot spindlar?
 
Nu har jag lärt mig nåt nytt. Man kan alltså vara allergisk mot spindlar?
Precis som med getingar och liknande kan man vara mer eller mindre känslig/överkänslig mot giftet. I de fall de sparkar hår är innehåller håren någon slags irritant som man också kan reagera olika på och den känsligheten kan byggas på med tiden.
Jag tror inte man kan vara allergisk mot själva spindeln. :)
Däremot kan man bli känslig mot foderdjuren, eller miljön foderdjuren lever i. De kan ju damma och pissar och skiter MASSOR.
 
Jag hittade en pytteliten hoppekompis i badrummet på jobbet idag. :heart En fellow spindelnörd upplyste mig om att det är en Pseudeuophrys lanigera.
Jag troooor att det är en liten pojke. :)
1680119876889.png
 
Hur många spindlar har du nu? Tycker det fyllts på några gånger?😅 hur länge lever de? Fascinerande, ville alltid ha en fågelspindel när jag var ung, så häftiga djur.
 
Hur många spindlar har du nu? Tycker det fyllts på några gånger?😅 hur länge lever de? Fascinerande, ville alltid ha en fågelspindel när jag var ung, så häftiga djur.
Inte lika många som @WhoIsItAgain! :D
Trettiotvå just nu! Tyvärr har jag förlorat ett par stycken på vägen, det händer ibland när man köper de små. Medelåldern varierar jättemycket beroende på art, men allt från två-tre till tjugo år och uppåt. Det är också olika mellan kn. Hanarna blir könsmogna mycket snabbare och lever sedan på lånad tid, men en del kan klara sig uppåt åtta-tio år om man har tur.
Dvärgarna jag just postade lever inte alls lika länge som de stora så de har kanske ett par år kvar bara.

Det är aldrig för sent! :heart De är himla intressanta små djur!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp