Sel
Trådstartare
Katten tycker de är ashäftiga och vill jättegärna busa med dem, jag har fått vidta många säkerhetsåtgärder. Hunden bryr sig inte ett skvatt - ungefär som väntat.Vad säger hunden och katten om sina mångbenta inneboende?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Katten tycker de är ashäftiga och vill jättegärna busa med dem, jag har fått vidta många säkerhetsåtgärder. Hunden bryr sig inte ett skvatt - ungefär som väntat.Vad säger hunden och katten om sina mångbenta inneboende?
Det kan jag tänka mig.Katten tycker de är ashäftiga och vill jättegärna busa med dem, jag har fått vidta många säkerhetsåtgärder. Hunden bryr sig inte ett skvatt - ungefär som väntat.![]()
Nu har jag lärt mig nåt nytt. Man kan alltså vara allergisk mot spindlar?Jag har fler nya beeebisar!Har precis packat upp dem!
En av mina vänner har utvecklat allergi mot håren hos de amerikanska arterna så hon måste göra sig av med dem. Hon vet att jag gillar de små, så jag fick en drös med slings för ett jättebra pris.
Visa bifogad fil 113193
Precis som med getingar och liknande kan man vara mer eller mindre känslig/överkänslig mot giftet. I de fall de sparkar hår är innehåller håren någon slags irritant som man också kan reagera olika på och den känsligheten kan byggas på med tiden.Nu har jag lärt mig nåt nytt. Man kan alltså vara allergisk mot spindlar?
Dom där är ju rätt söta. Att titta på. Inte att ha på nagelnJag hittade en pytteliten hoppekompis i badrummet på jobbet idag.En fellow spindelnörd upplyste mig om att det är en Pseudeuophrys lanigera.
Jag troooor att det är en liten pojke.
Visa bifogad fil 115487
Blir de större eller är de fullvuxna nu?Jag plockade fram mina små heart butts (C. elegans) för att ta foton för att visa skillnaden mellan hona och hane idag. Det här är min vuxna hona, Jalil.
Visa bifogad fil 116053
De är vuxna. Det kan hända att honan ömsar någon gång till och växer lite, men hanen är könsmogen och så stor som han kommer att bli.Blir de större eller är de fullvuxna nu?
Inte lika många som @WhoIsItAgain!Hur många spindlar har du nu? Tycker det fyllts på några gånger?hur länge lever de? Fascinerande, ville alltid ha en fågelspindel när jag var ung, så häftiga djur.
Ska du försöka avla på dem?De är vuxna. Det kan hända att honan ömsar någon gång till och växer lite, men hanen är könsmogen och så stor som han kommer att bli.![]()
Absolut inte.Ska du försöka avla på dem?
Absolut inte.Taranteller lägger mellan typ 80 och 1000 ägg, jag är inte redo.
Men vilken underbar! Kan jag posta i spindelgruppen och se om någon vet vilken sort det är?En pytteliten hoppetoss med fina vita strumpor som den höll på och visade upp:
Visa bifogad fil 120915