Spinnproblem

vego96

Trådstartare
Jag har odlat paprika i vanliga oglaserade lerkrukor, men fått en massa spinn på plantorna. De är väl lika bra att slänga ut, med jord och lecakulor och allt, och driva upp nya, men behöver man göra nåt med själva krukorna, utom att skura ur dem med såpa? Kan spinnen "leva kvar" i väggarna på själva krukan och därmed "smitta" nya plantor? :confused:
 
Sv: Spinnproblem

Inte vet jag hur du gjort, men med hjälp av sådanna däringa gödsel/ogräspinnar brukar det gå bra att bli av med eländet. Hur gjorde du?
 
Sv: Spinnproblem

Jag undrar,hur och varför får växter spinn?
Fick en bords ros av min man,och den har fått spinn.Går det att få bort?
 
Sv: Spinnproblem

Hur - tror de finns överallt och bara behöver "väckas"...
Varför - tja, en allmänt stressad växt, som åkt in och ur hus/kylar, transporterats, eller har fått för mycket/för lite vatten näring - precis som med människor (nedsatt imunförsvar :) )
Kur - ja, prova med de där närningspinnarna som även innehåller gift, man kan även prova att manuellt ta bort det man ser och spruta med såpvatten (standardlösningen nr 1). Ibland vill det sig inte alls.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 530
Senast: Mabuse
·
Relationer *Gnälltråd* Min mors sambo (A) driver mig till vansinne snart. Han är så fruktansvärt otrevlig mot både mig och barnen. Allt och alla...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Meggan
·
Övr. Katt Hur kan jag göra för att ett av mina små monster ska låta bli mina krukväxter? Har små plantor som marodören har fått dille på att...
2
Svar
25
· Visningar
8 516
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp