Spinoff på den dyra stubbensadeln..

Ava22

Trådstartare
Vad är det dyraste som finns när det gäller hästens utrustning?:p
Alltså sadel, träns, täcken, benskydd mm...
Komplettera gääärna med bild!:angel:

Sv: Spinoff på den dyra stubbensadeln..

Kan bli i princip hur dyrt som helst. Har en kompis som köpte ett Passierkandar för 6500!
En sadel typ Hermes får du säkert betala kring 40.000 för(48.000 för dressyrsadeln!!),
Ett riktigt bra dyrt täcke är väl HorseWears tjockaste utetäcke, går väl på några tusen.
Benskydd finns många fina från HG,AH,Dyon mfl designade skydd som kostar kring 1500-2000 för bara framskydden.
Min vanliga Butetgjord kostar 2000:- den med magplatta nästan 4000:-

Lite saker, men tyvärr inga bilder.

Senast ändrad:

Dom där magnet-täckena, Nicken heter som väl, kostar runt 9000 tror jag...

ninsan skrev:
Vad är det dyraste som finns när det gäller hästens utrustning?:p
Alltså sadel, träns, täcken, benskydd mm...
Komplettera gääärna med bild!:angel:

Kan bara hålla med om det ngn annan skrev. Dyraste sadel/kandar som jag kan komma på är:

Passiers rundsydda (runt 6500 kr):
148_Paris.jpg

Sadel: Kan också bara komma på Hermes, 48 500 kr...:crazy:
15171.jpg

Ja vad är det folk säger...att ridning e en rikemanssport:rofl:

Tänk om man bara hade "lite" mer pengar:smirk: ...bara shoppa loss på,hihi

Skulle vara härligt att prova rida i en hermes sadel, särskilt dressyrsadeln ser ju onekligen skön ut...buffelskinn:d
Själv har jag bara klämt och kännt på en hoppsadel i en av Hermes lyxbutiker i Shanghai...snacka om att vilja ha:love:

Det som kostat mest i min hästs utrustning var sadeln: En Prestige Silver Star VSD Kostade 10.000 kr.
Bild002.jpg

Haha :o
Missförstod lite, trodde du menade vad som varit dyrast i våras hästars utrustning :D

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 304
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka