Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man sitter kvar i soffan som min kompis brukar göra efter "finmiddag" hos dem. Känns riktigt konstigt för mig som gäst. Hennes man brukar ibland följa till dörren, men hon sitter kvar. Alltid.Min fundering blir, vad gör man om man inte följer med gästerna till dörren?![]()
Oj ja det här jag aldrig varit med om. Möjligtvis om det är någon som är upptagen med något som @athena_arabians beskriv eller sitter och ammar eller liknande. Men bara sitta kvar? Mycket märkligt, till och med mina barn brukar sluta upp vid dörren och säga hejdå även om det är mina vänner.Man sitter kvar i soffan som min kompis brukar göra efter "finmiddag" hos dem. Känns riktigt konstigt för mig som gäst. Hennes man brukar ibland följa till dörren, men hon sitter kvar. Alltid.
Jo mycket märkligt. Känns, som sagt, jättekonstigt - lite som en värdelös gäst.Oj ja det här jag aldrig varit med om. Möjligtvis om det är någon som är upptagen med något som @athena_arabians beskriv eller sitter och ammar eller liknande. Men bara sitta kvar? Mycket märkligt, till och med mina barn brukar sluta upp vid dörren och säga hejdå även om det är mina vänner.
Vi brukar följa med till dörren hela familjen, om det inte är något som hindrar oss, typ att alla barnen får extrem melt down samtidigt.
En annan fråga, brukar ni låta gästerna ta mat först? Jag ber alltid gästerna ta först, skjuter fatet eller grytan mot dem eller serverar dem beroende på vad det är, oavsett om det är några vi känner väl eller inte. Min man tar däremot oftast först till sig själv eller barnen vilket gör mig lite generaddet känns liksom heeelt fel. (Han är en artig och vettig person i andra sammanhang så jag tror han helt enkelt inte tänkt på det) Jag har börjat säga ”varsågoda, ta ni först” lite snabbt till gästerna för att inte hamna i den situationen.
Hur gör ni?
Gästerna först. Vi sist.Vi brukar följa med till dörren hela familjen, om det inte är något som hindrar oss, typ att alla barnen får extrem melt down samtidigt.
En annan fråga, brukar ni låta gästerna ta mat först? Jag ber alltid gästerna ta först, skjuter fatet eller grytan mot dem eller serverar dem beroende på vad det är, oavsett om det är några vi känner väl eller inte. Min man tar däremot oftast först till sig själv eller barnen vilket gör mig lite generaddet känns liksom heeelt fel. (Han är en artig och vettig person i andra sammanhang så jag tror han helt enkelt inte tänkt på det) Jag har börjat säga ”varsågoda, ta ni först” lite snabbt till gästerna för att inte hamna i den situationen.
Hur gör ni?
Gästerna först!Vi brukar följa med till dörren hela familjen, om det inte är något som hindrar oss, typ att alla barnen får extrem melt down samtidigt.
Hur gör ni?
Gästerna först vanligtvis. Barn först, oavsett om de är gäster eller inte, vid hotande melt down.Vi brukar följa med till dörren hela familjen, om det inte är något som hindrar oss, typ att alla barnen får extrem melt down samtidigt.
Hur gör ni?