• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kockan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 465
Du behöver: Ett bra rep i lagom längd samt en tändare.
Trä på haken där du vill ha den, vik repet och sära repets olika "trådar". Du eldar lite på "trådarnas" ändar så de inte fransar sig. Sen trär du "trådarna" under de andra trådarna som fortfarande är rep, lite typ att fläta. När du sedan är klar, efter ca 10 cm flätning så fäster du det hela med att elda lite på ändarna så de fastnar i repet. Detta förutsätter att det är lite nylon i repet så det smälter av värmen.. Bomull brinner alldeles för bra, där använder du tex eltejp eller mantejp istället! Hoppas du försod. Svåt att förklara, lätt när man kan det... Och du. Övning ger färdighet!! :D

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 960
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En bra säkerhetsåtgärd är att använda skydd på grimskaften när man binder upp hästar. Men om de färdiga uppbindingsskydden är för dyra...
Svar
0
· Visningar
48
Senast: Gunnar
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka