Sponsring?

L

Lizap

Hur fungerar det med sponsring i era klubbar? På vilka olika sätt sponsar företagen er? Vad sponsrar de? Har ni tex en sponsor för hopplaget, en för dressyrlaget, nån som sponsrar en häst osv. :confused:

Vi har ganska dålig ekonomi på vår klubb och jag tror att en av de saker som kan få oss på fötterna igen är just sponsring i olika former och försöka få företagen i samhället att bli lite mer aktiv och intresserade.

Tacksam för alla svar och förslag! :bump:
 
Vi har sponsorer vi alla större tävlingar, där de sponsrar med priser, tävlingsfoldrar osv. Sen finns det massor av sponsortavlor uppsatta (på ett snyggt sätt) i ridhuset, t ex H&M m.fl. Tavlorna sitter där jämt men jag vet inte exakt vad det kostar för sponsorerna att ha dem där.
 
Det finns olika sätt att sponsra på. En del sponsrar tävliungar och klasser tex. Andra betalar en viss summa för en skylt i ridhus eller liknande. Vissa kan sponsra till direkta inköp så som hjälmar, material till hagar eller hinder osv. Vi har en i styrelsen som sköter raggandet av sponsorer medans vissa klubbar "utnyttjar" föräldrar som har, eller jobbar, på företagen att fixa sponsorer.

Vissa företag och försäkringsbolag har som policy att bara sponsra tjej eller damidrotter så det är bara att ringa eller söka upp företagen och fråga vad de är villiga att sponsra med. Kom gärna med förslag om vad ni behöver.

Lycka till!
 
Klubben jag rider har sponsring på tävlingar, priser, godis, lottpriser m,m. En del företag har reklamskyltar några har tom sponsorhästar. Sen har vi fått bla till skyddsvästar, föräldrar med maskiner ställer upp när nåt ska göras utomhus, transport av hö. Men klubben ligger i ett litet samhälle så många vill ju ha!! Så man får var rädd om alla sponsorer o försöka visa uppskatning o så! Å nu är det nya hinder som gäller....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 931
Senast: Pyrran
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 745
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Jag har smått börjat spana efter en ny hund och börjat kika på lite raser, men jag hittar ingen som känns som riktigt min sort. Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 329
Senast: Nattfjäril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp