sporrproblem

Eijya

Trådstartare
Hej
Köpte för några veckor sedan ett par sporrar , dom är 15mm och tog dam storleken , testade inte i butiken eftersom de var inpackade.
När jag kom hem och testade dom på mina ridskor (har ett par helt vanliga ridskor från hööks) så var dem jätte spända där som man fäster dom.Får inte in bandet ens där emellan utan måste ha bort sporrarna från skon för att få fast remmarna, samtidigt e dom för stora baktill så dom hasar ner hela tiden , jävlit störande. Dessutom var tanken att jag skulle kunna använda dom tillsammans med chaps men nu är det helt omöjligt eftersom dom inte rymms på chapsen.
Så nu undrar jag om ni har några tips?
Dom är altså för smala framtill och för vida baktill. Hur blir det om jag köper ett par i herr storlek? Blir den jätte stor då (tänker ha chaps under).
Hoppas någon förstod någonting av det här :P Lite flummigt kanske.

Sv: sporrproblem

Går inte att byta då? Man brukar kunna byta saker om de inte passar, fast du kanske styckade förpackningen helt?

Man kan böja ut sporrarna, det är bara att ta tag i ändarna och dra isär dem.

Jag har format mina sporrar, så nu sitter de bra:) Efter ett tags använde anpassar de sig något.

Kom ihåg att inte göra som jag gjorde, dra för mycket så de sprack. :o

tack för svaren ska prova böja ut dom imrn :D hade ingen aning om att de går att böja ut

tack för svaren ska prova böja ut dom imrn :D hade ingen aning om att de går att böja ut

Tror att det är det bästa. Köper du herr så kommer dem glappa ännu mera baktill. Jag vill att sporrarna skall ligga tätt intill och ligga stabilt.

Om de glappar, prova att sätta på ett sporrskydd i tex gummi (kostar 20kr så det kan vara värt att prova) för då fylls de ut lite baktill och det blir med friktion pga gummit. Jag använder inte sporrar utan skydd just för att jag tycker de rör sig utan. Med ligger de helt stilla. :)

Ska prova böja ut dom senare idag :D om inte de går ska ja definitivt prova gummiskydd!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 983
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka