Sport-BH för större behag??

KrullTroll

Trådstartare
Har begåvats med generösa behag upptill som oftast är till belåtenhet. Förutom när det kommer till att de ska "kapslas in".
Vanliga Bh:sar är ett företag bara det. Men när det kommer till sport-bh så har jag gått bet.
Just nu kör jag på vanlig plus en tajt träningstopp över. Men det funkar sådär, eller rättare sagt skitdåligt.
Vad har ni med generösa behag för lösningar?
Finns det fungerande sport-bh:sar för kupstorlek G-H?
Nån verklig butik som säljer eller får jag köpa grisen i säcken på nätet?

Har begåvats med generösa behag upptill som oftast är till belåtenhet. Förutom när det kommer till att de ska "kapslas in".
Vanliga Bh:sar är ett företag bara det. Men när det kommer till sport-bh så har jag gått bet.
Just nu kör jag på vanlig plus en tajt träningstopp över. Men det funkar sådär, eller rättare sagt skitdåligt.

jag kör på changes sport-bh. helt super.sitter som en smäck jag har kupstorlek G-H.

Jag har 85G och ska idag prova ut en ny sport-BH. Den jag redan har är en Shock Absorber som varit jättebra men börjar bli lite trött. Jag handlar numera på Viva Victoria i Uppsala, och aldrig mer på vanliga klädbutiker. Den service och hjälp man får, samt urvalet, väger gott och väl upp för det högre priset.

Jag har inte riktigt så stora, men upplever att Schock absorber har gjort jobbet mer än väl. MEN! Jag får så ont i axlarna av den. Har nån nåt tips på en sportbh som inte trycker så förbannat på axlarna? Eller är det skit man får ta för att man är storbystad?

Jag har typ samma storlek och först hittade jag Freyas sport-BH, som finns både med och utan byglar. Där tycker jag att varianten utan bygel är stadigare, men den med bygel sitter bättre.
Sen hittade jag, mest av en slump, Fantasies sportBH, som enlig min uppfattning är som en blandning av freyas båda varianter. Googla "Elomi energise". På mig ger den suverän stadga, bättre än allt annat jag provat tidigare.

Sen kan jag tillägga att om man har provat Freyas eller Fantasies vanliga BHar tidigare, så kan det vara bra att känna till att bådas sportBHar är mindre i omkretsen på samma storlek, jämfört med de vanliga BHarna.
(jag köper numera via e-bay, mycket billigare...)

Jag har inte riktigt så stora, men upplever att Schock absorber har gjort jobbet mer än väl. MEN! Jag får så ont i axlarna av den. Har nån nåt tips på en sportbh som inte trycker så förbannat på axlarna? Eller är det skit man får ta för att man är storbystad?
Jag har förvisso gropar efter bh-banden i mina axlar, efter "lång och trogen tjänst". Men faktum är väl att en bra BH inte ska hänga på axlarna utan göra största delen av jobbet "runtom".

Jag har en asbra från Swegmark! Har F-kupa och går ner i vikt så bysten blir bara mer och mer "sladdrig" :D Det jag har lärt mig är att man ska undvika såna som man drar över huvudet, de kan aldrig sitta tight nog, välj en bh som knäpps i ryggen på något sätt.

Nu har jag visserligen inte på långa väga så stor byst som andra här (oftast 70D, någon enstaka 70E beroende på märke/modell), men har faktiskt en från H&M. Är typ "vadderad" på framsidan, med brottarrygg. Trodde inte att den skulle ge något stöd alls faktiskt, men den funkade faktiskt, för mig i alla fall :D

Har samma problem och har just nu en shockabsorber som börjar ge upp. Den har fyllt sitt syfte, men har samma problem som föregående talare - den lägger sig så förbannat illa på axlarna. På Modellen jag har lägger sig axelbanden på mjukdelen av axlarna och det gör så förbaskat ont. Kommer nog inte att köpa samma modell igen men kan definitivt tänka mig shockabsorber annars.

Aha, tack för tips! Det svåra med att den ska dras över huvudet är att jag är skadad i ena axeln och det är inte så lätt att klibbig av svett och med helt matt kropp försöka åla sig ur shock arbsorbern efter träning...

Måste nog ta och söka fram en ny.

Jag har bara sportbh:ar av märket Röhnisch numer. Vanligt knäppe i ryggen med tre hyskor, sitter jättebra, men jag köper en kupstorlek mindre när det gäller sportbehåar. Jag har D-kupa normalt och HATAR när tuttarna skumpar upp och ned så fort man rör på sig, men dessa sitter jättebra och tuttarna är på plats hela tiden. Som kuriosa kan jag tillägga att de inte är populära hos maken, " de plattar ju bara till tuttarna..." :angel: :rofl:
De finns att köpa på nätet.

Går den inte att reglera?
En av mina favoriter är just en Schock Absorber men den insåg jag att det gick att länga lite så slapp jag få ont i axlarna :)

Jag har en Shock Absorber Active Multi Sports Support (som är jättebra) och igår köpte jag en Panache Sports Bra, men den har jag inte hunnit rida i ännu.

Sambon kom hem från en marknad med några sportbhar han köpt där.

Okänt märke, som man drar över huvudet i storlek 4X och 5X.

Och under över alla under, dom sitter som gjutna på mej, när jag väl krånglat mej i dom.

Enda nackdelen är att jag inte kommer ur dom själv utan måste vänta på sambon så han kan hjälpa mej ur dom.

Men med tanke på att dom sitter så jäkla bra är det värt det.

Tack för tips! :D
Ska googla och undersöka om någon modell säljs i butik nånstans. Känns som mycke pengar att kasta bort på nått som inte funkar.

Nån som vet om det finns sportbhar i H-kupa med större omkrets? 95-100 cm? Jag har letat men de flesta går bara till 90 cm.

Hogengårds fungerar bra för mig när jag joggar, dock inte ridit i den. När jag rider har jag en vanlig bh + en från champion som man drar över huvudet men som har knäppe i ryggen också.. Den kombon är riktigt bra! Tyvärr vet jag inte vad modellen heter och jag har inte riktigt hittat den på nätet. :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka