Sportarmband eller midjebälte för att få med mobilen ut?

Midjebälte är helt klart bäst, tycker jag. Armvarianten brukar alltid kasa på mig av någon anledning, och dessutom blir brännan inte så vacker...

Annars funkar det att bara stoppa in mobilen innanför byxlinningen :D
 
Jag är undviker att ha saker på mig runt mage/rygg/bröstkorg. Har aldrig nycklar eller telefon i jackfickan på magen. Har fått för mig att om man har maximal otur och ramlar av och landar fel så kan grejerna tryckas in i magen t.ex :eek: jättelöjligt men ändå.. så jag har hellre telefonen i ridstrumpan eller på armen/benet. Nycklarna lämnar jag kvar i en gömma i stallet :D
 
Jag testade att ha sportarmband när jag löptränade för några år sedan, men antingen kasade den eller så satt den för hårt. Nu har jag en stretch pocket belt som jag tycker funkar bra. Jag är inne på min andra numera då jag slet ut den första.
 
Som svarat tidigare tycker jag sportarmband för mobilen är supersmidigt och har det alltid när jag rider ut /trimmar på banan. (På banan i egen regi brukar jag ibland ha lur i ena örat med lite pianomusik som kuriosa).

När jag tränar för tränare vilket jag gör regelbundet varje vecka, har jag tränarens hörsnäcka i örat, med själva modulen i magbälte . Funkar jättebra det också - vill ha fickan på ryggen för att inte störa så vänder bältet så, och trär sladden till hörsnäckan över axeln till örat så att sladden inte kan fastna och orsaka störning/glapp ang instruktioner i örat . Övriga elever gör detsamma :)
 
Senast ändrad:
Förlåt men nu måste jag fråga 🙈

Ni som har mobilen i byxlinningen/bh-n eller intill kroppen liksom, blir det inte svettigt?:o
Alltså telefonen?
 
Förlåt men nu måste jag fråga 🙈

Ni som har mobilen i byxlinningen/bh-n eller intill kroppen liksom, blir det inte svettigt?:o
Alltså telefonen?

Jo :D:D hade det förr men det var klumpigt, och telefonen blev väldigt varm. För jag var ju varm :p midjebälte känns mycket stabilare.
 
Förlåt men nu måste jag fråga 🙈

Ni som har mobilen i byxlinningen/bh-n eller intill kroppen liksom, blir det inte svettigt?:o
Alltså telefonen?
Jag har ett plånboksskal och mobilen i sport-bh-n ibland och då blir iallafall inte själva mobilen svettig :DHar precis köpt en liten smidig modjeväska där mobilen får plats, jättesmidig och märker inte att jag har den på mig!
 
Jag är undviker att ha saker på mig runt mage/rygg/bröstkorg. Har aldrig nycklar eller telefon i jackfickan på magen. Har fått för mig att om man har maximal otur och ramlar av och landar fel så kan grejerna tryckas in i magen t.ex :eek: jättelöjligt men ändå.. så jag har hellre telefonen i ridstrumpan eller på armen/benet. Nycklarna lämnar jag kvar i en gömma i stallet :D
Nycklars kan jag tycka är onödigt att ha med sig ut p.g.a. ovannämnda sak. På den tiden mobiler fortfarande hade en liten pigg till antenn fick jag den intryckt i magen i samband med uppsittning på en häst som fick sadeltvång. Gjorde rejält ont och fick ett "djupt" blåmärke till följd.
Jag har ridit med addpocket, vill inte ha mobilen så att den kan bli svettig/ fuktig, så tycker det har funkat bra. Nu har de även en sportversion man kan sätta på ryggen som är mindre. Hade kunnat tänka mig det med, nu med rejält skal och lucka så känns mobilen betydligt klumpigare.

Har sällan nycklar med mig ut, stoppar de i rykthinken eller låser in dem i sadelkammaren.
 
Jag har för det mesta en tunn jacka med fickor, men midjebälte kommer det att bli om jag börjar rida mer på en framtida egen häst igen. En klocka med gps lät bra, det ska jag kolla upp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp