Språngavgift??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare katjaA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 437
K

katjaA

Betalas språngavgiften per brunst eller hur fungerar det? Tänkte då främs vid semin då så mkt annat spelar in med spermakvalitét och kunnighet hos personal osv.. om stoet inte tar sig vid första brunsten.. måste man då betala en språngavgift till?
Hur gör ni som är hingsthållare???
"snurrig"

Sv: Språngavgift??

Språngavgiften betlas en gång per år per sto. Så om hingsten har språngavgift så gäller den för hela säsongen.
Sedan finns hingstar som har dräktighetsavgift som då inte betalas förrän stoet är dräktigt och så finns det semi hingstar som tar betalt per dos (d v s var gång stoet blir seminerat kan vara upp till fyra gånger på en brunst)

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 447
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 910
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka