Sprenger bett!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare miisen80
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 857
M

miisen80

Ska köpa nytt bett till pållen o har kikat lite på Sprenger betten.
Hon har i dag ett vanligt tredelat 115mm.

Vill ha ett tredelat, gärna med fasta ringar. Fick syn på det som är lite format, dynamic RS.

Vill nu gärna höra era erfarenheter av Sprenger bett o är som sagt extra nyfiken på Dynamic RS.

Tacksam för svar!

Sv: Sprenger bett!

jag har KK ultra o Dynamic RS o hästen tycker väldigt bra om båda, rekomenderas absolut.

Jag har 2 Dynamic RS bett, ett med fast ringar och ett med vanliga löpande ringar.
Pollan trivs mycket bra med båda, och ett till ska beställas till stora pollan med liten mun :p

Jag läste någonstans att man ska ha en cm kortare bett om man har fasta ringar. Har du olika eller samma storlek på dina bett?

Har ett Dynamic RS med fasta ringar, det är pållens absoluta favoritbett! Ska införskaffa ett med lösa ringar oxå.

Kan helt klart rekomendera sprengers bett, jag tycker de är värda pengarna. Min häst går iaf mycket bättre på dem än på andra bett.

Kan inte någon lägga in bilder på dessa bett som nämts tidigare? Lite mer info om dessa och dess funktion mm.

Någon?

Bild på Dynamic RS:
13521002.jpg

Dynamic RS är lite välvt.

Har nu beställt ett sådant med fasta ringar :bump: Hoppas bara det passar, finns visst inte i mindre än 11,5cm.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 243
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 887
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka