Sprenger kopior

Centaur

Trådstartare
Jag har nästan blitt beroende av mina Sprenger-stigbyglar, dom är verkligen jättebra att rida med. Skulle ville ha ett par till dressyrsadeln också, men dom är ju så dyyra.... Så jag undrade om någon har provat kopiorna, t.ex. dom med genomskenlig/vit gummi? Fungerar dom lika bra?

Sv: Sprenger kopior

Har ridit i Globus, tycker att de e lika bra..

men de kanske inte är lika bra kvalite som S :S

Nej, det är dom nog inte, men det blir ju inte så stor belastning på dom vid dressyrridning som vid hoppning, så det kanske inte är så farligt?

Pratade med min ridsportbutik om det när jag tänkte köpa ett par till sprenger fast kopior och de sa att de inte var lika bra som sprenger. Men snål som jag är så köpte jag inte ett par till utan byter stigläder+stigbyglar från sadel till sadel. Hade ett par kvik-out först men de kan jag inte rida i nu. :p

Använder kopiorna med svart gummi för ca 300-400.
Har dem till hoppning ja allt utan problem. Bra hållbarhet.
Min hästportbutik rekommenderade dem. De har ett väldigt stort sortiment och mkt bra kvalitet på alla sina grejer. Är helt tokig i dem.
Men jag håller med man blir helt beroende utav stigbyglarna. Glömmer aldrig första gången jag satt upp på väninnans häst och jösses vad obekvämt det var utan "mina" stigbyglar. :)

Jag har testat både Spengers och kopiorna. Tycker Sprengers är överlägset bäst!

Hej!

Jag har ett par sprenger på hoppsadeln och ett par helt vanliga på dressyrsadeln och jag märker ingen som helst skillnad. Min stackars sambo däremot, vägrar rida om han inte får ha sprenger, därför sitter dom på hoppsadeln, eftersom han mest hoppar./ Lavinia

om man drar bort gummiöverdraget från sprenger och från en (av de lite bättre) kopiorna, ser man att det är samma konstruktion. Det måste ju betyda att kännslan är densamma, men frågan är om de är lika hållbara. Det vat jag inte, men mina kopior har hållt i flera år i alla fall och de är jätte bra. :)

de äkta sprenger är klart bäst! har provat båda.

jag har också provat båda.. :) men känner nog ingen egentlig skillnad.
Har visserligen inte fänkt till så noga och verkligen jämfört så jätte noga.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: super
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 076
Senast: Digbil
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 642
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka