Sprenger-kopior

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 513
Sv: Sprenger-kopior

Dessa går väl att få tag på överallt nästan? Hööks har tex. Sen kan ju diskuteras hurpassa bra dom är:idea:

Shires har också. Jag har ett par såna och ett par Sprenger, och får ju säga att orginalet är bäst.

Hökks stigbyglar har inget gemensamt med Sprengers förutom utseendet.

De har bara en led nere vid fotplattan, så den kan vicka bakåt. Sprengers är ledade åt alla håll, samt fjädrande nedåt har jag för mig.

det finns väl fler modeller av sprengner isåfall? jag har två par hemma. dels den som endast är ledbar fram och tillbaka. sen den varianten som är 8-ledad.

finns det ytterligare en variant?

med tanke på utseende så är hööks lika som dessa men självklart så skiljer de sig från orginalet. menade inget annat heller!:idea:

En jag känner har kopiorna och dom är inte alls lika bra som sprenger, helt stela.

För mina knän spelar det ingen roll om jag har hööks kopiorna, olympics kopiorna eller sprenger. Jag får inte ont i knät med någon av dom ledade. Hööks är dom jag gillar minst av dom ovan, men kostar minst. Så skulle jag behöva ett par till så blir det flera av hööks-modellen.

Se om du kan hitta begagnade :idea:
Det gjorde jag, och fick ett par nästan oanvända för 400 kronor!

Immer

Se om du kan hitta begagnade :idea:
Det gjorde jag, och fick ett par nästan oanvända för 400 kronor!

Immer

Vad värt!
Till ts: Jag har ett par kopior av ngt slag. Tror att det är ett par från Jacson. Har inte provat Sprengers, så jag kan inte jämföra, men jag är väldigt förtjust i mina - tycker att det är bra svikt :). Tror dom är ledade två gånger..

Jag har ett par mark todd och ett par sprengers.
Gillar nog mark todden bättre då sprenger stigbyglarna lätt kan bli för mjuka. (rider dressyr)

Vill ha sånahär men de är ju så hemskt dyra, finns inga billigare kopior som fungerar ugnefär samma? Såg att Henrikssons har liknande från Mark Todd för typ 350 kr, finns det fler?

http://www.henrikssonsridsport.se/sprengerstigbygel.JPG

Jag har ett par Mark Todd på dressyrsadelnoch ett par Sprenger på hoppsadeln och märker ingen jätteskillnad även om Spernger går att leda åt två håll till så märks det inte. Kanske säkrare?

Men lika sköna att rida i.

Vadå sprenger gnisslar som tusan! Jag tycker de blir för mjuka. Svårt att hålla foten still nästan. Har h**ks kopian oxå. Funkar lika bra, nästan bättre tycker jag. Mina knä är nöjda i h**ks iaf!

Jag har Shires ledade stigbyglar och mina knän älskar dem. De är jättesköna att rida i. Det känns nästan inte att man har stigbyglar. Inte var de dyra heller.

globus har oxå ledade stigbyglar.
jag har ett par från shires och är mycket nöjd med dem, även mina knän.

Kaaaan ha varit Globus kom jag på nu!... Iaf, tror dom kostade 250 eller 350 :- / paret. Jag tyckte dom var billiga! :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 952
Senast: Derivata
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 047
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka