Bukefalos 28 år!

Springmask!!! Hjälp!

Bobbo

Trådstartare
Min bästa kompis ringde precis och sa att hon och hennes barn fått springmask, jag har umgåtts med dem hela veckan typ, senast i torsdag, hon upptäckte maskarna igår (lördag) nu blir jag ju såklart nojjig och är livrädd för att jag har fått det också.
Har legat i deras säng då jag nattade hennes bebis, gått på deras toalett.
Har inga symtom, eller just nu inbillar jag mig symtom, hade inga innan hon ringde för ca 1 timme sen.
Vad ska jag göra?!?!
 
Sv: Springmask!!! Hjälp!

Ingenting. Det är ju inget farligt, även om det är äckligt. Om du ser maskar så är det bara att knalla till apoteket och köpa receptfria tabletter och ta en kur.
 
Sv: Springmask!!! Hjälp!

helt ofarligt man får inga symptom förutom att det kliar och att man kan se maskarna ibland. Har själv haft det hela 3 ggr när jag var mindre. Trevligt är det ju inte, men man botar det snabbt med tabletter
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 153
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·
Hästvård Min ponny hade ett otäckt kolikanfall för några veckor sen. Det kom väldigt plötsligt, allt helt normalt i hagen och en timma senare...
Svar
5
· Visningar
696
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 181
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp