ST Espaniola de luxe

Mirraya

Trådstartare
Sabon har bestämt sig för att köpa en till vårt varmblodssto. Men, vi tänkte att innan man beslutar något definitivt så vill jag höra vad ni har att säga om den? Ni som rider i den/har ridit i den.
Tycker ni om den? För/nackdelar..?? :D

Sv: ST Espaniola de luxe

Jag har en espaniola deluxe! Det är den i särklass skönaste sadek jag nåfonsin ridit i! Jag rider ut i den, busgalopperar i backarna, det går att klättra i skogen också om amn inte är så petig med att stå upp... Till dressyr är den överlägset bäst! Närkontakt med hästen men ändå ghälper den till med sitsen och balansen. Helt underbar!

Ja det låter ju onekligen som ett bra betyg :D
Det tycks ju som att man får en bra sits i sadeln?
Vad har du för schabrak under? Har du ett vanligt dressyrschabrak eller något specialschabrak?
Vi mätte och fixade med lilla hästen igår och jag tror hon kommer bli så fin i sin sadel :D
Hon har en väldigt omusklad rygg just nu...

Jag har vanliga dressyrschabrak under sadeln och vanlig dressyrgjord.
Jag tycker att man får bra sits i sadeln, den är uppbyggd i sätet för att man ska slippa sitta med benen spretandes rakt ut, superskön att rida i!

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 225
Senast: Capybara
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 525
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka