Stabila bettstorlekar

Tigertofflan

Trådstartare
Hade lite kul åt en måttabell jag hittade på en hemsida. Det är alltså bett det gäller. Tydligen har min 165 centimeters varmblodskille en ponnymun :D

Bit Size Chart
XXD - Clydesdale - 7" - 18.0cm
XD - Draught Horse - 6½" - 16.5cm
WB - Warmblood - 5¾" - 14.5cm
F - Full Size (or "Horse") - 5½ - 13.5cm
C - Cob - 5" - 12.5cm
A - Arab - 4¾" - 12.0cm
P - Pony - 4½" - 11.5cm
SH - Shetland - 4" - 10.5cm
W - Weanling - 3½" - 9.0cm
MP - Mini Pony - 3" - 7.5cm

Stämmer det för er? Eller blir det helt galet?

Sv: Stabila bettstorlekar

Tja enligt den tabellen är mitt halvblosdssto på 161 cm en shettis och gamle hästen (fransk travare) en cob och han var definitivt fullseize, så jag får inte ihop det:D

Apo

Ja visst har jag gjort det. Pållan hade ett full-träns med ett 12,5cm bett som hängde och slog henne i framtänderna när jag provred. Numera har hon måttsytt träns eftersom hon ligger mitt emellan cob och full och har ett 10,5cm bett som sitter perfekt. Jag måste ha mätt helt tokigt:p :angel:
Shettisen jag red som barn hade ett 11,5cm bett så den kan inte ha varit en shettis. Antagligen en fjording med avhuggna ben:devil: :angel: Alternativt Scottish Highkland Cattle:devil: :devil:

Apo

Nej det stämmer inte så värst bra det där.. Enligt tabellen har mitt stora halvblod på drygt 170 storlek Cob.

Min grova varmblodskille (165cm) skulle då hamna på vad shettis och ponny har enligt den tabellen :angel:

Mina hästar har strl 9.0 och 10.0 så de är någonstans vid shettis :rofl:
Hemskt att det finns sådana listor öht :crazy:

Haha, min varmblodiga travare är mittemellan shettis och weanling!:o :D (vad det nu är?)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka