Städbark??

Virveln

Trådstartare
Är det någon som har provat att ha det i sina hagar? Hur har det fungerat i så fall? Är mycket/stora kvistar med? Tacksam för snabbt svar :)

Sv: Städbark??

Restprodukt från sågverksindustrin bl a.

Förstår inte varför man ska ha det i hagen dock???

Sv: Städbark??

Om det är samma sak som barkmjöl så har jag det. Är jättenöjd, men det beror säkert på vad man har för underlag. Jag har sandjord, därefter grus som bärlager och ovanpå det barkmjöl. Fungerar toppen!

Jag har det vid ingångarna i hagarna och som sagt fungerar det bra, men nu har jag ju mark som är ganska väldränerad redan från början.

Haft samma lager i fyra år och räknar med att fylla på till nästa vår tror jag.

Liknande trådar

Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
803
Anläggning Jag behöver skaffa en övervakningskamera till min gård. Behöver tips på en som går på Wifi, som är batteridriven och klarar av att sitta...
Svar
14
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
621
Senast: Freazer
·
Anläggning Om ni tränar för tränare, organiserat av er klubb, vad betalar ni då till tränaren respektive klubben? Gissar att det finns massor av...
Svar
19
· Visningar
1 346
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka