Bukefalos 28 år!

Stämma bostadsrättsförening ej kallad på rätt sätt konsekvenser?

Islandshästryttare

Trådstartare
enligt den tillfälliga lag som finns och gäller från 15 april för BRF så får de ha digitala stämmor. Dock ,måste det kallas till en fysisk lokal dit man har möjlighet att gå och där stämman leds ifrån och eftersom man inte vet vem som kan sitta bredvid och lyssna under en digital stämma måste det införas i dagordningen att alla måste godkänna att utomstående får lyssna på stämman.

Min BRF har enbart kallat till digital stämma, ingen fysisk lokal och inte heller tagit in i dagordningen att stämman måste godkänna att utomstående lyssnar. Jag kandiderar till styrelsen för nästa period då jag är nyinflyttad. Någon som har koll på om det blir några konsekvenser på grund av felaktigheterna och bör man påpeka detta för styrelsen? Liten förening och känns lite obekvämt att stöta sig med alla direkt liksom.
 
En punkt på stämman brukar ju vara om kallelsen varit korrekt/stämman är korrekt utlyst och där går det att säga nej. Vet dock inte vad det får för konsekvenser, men risk finns väl att stämman kan ogiltighetsförklaras och behöva tas om vid nytt tillfälle ifall det inte skett på rätt sätt. Men jag har dålig koll på de här corona-reglerna och vad det innebär exakt. Jag hade upplyst styrelsen. Är stämman tillräckligt långt fram i tiden kan de kanske hinna komplettera/göra om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommartoffel
  • Mindre kombi?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp