Staket höjd.. (Fel?)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 965
L

linabergmer

HAr stolpat hagen igår och ska ute i dag och sätta upp isolatorer, ska ha två trådar(elrep) , men vilken höjd ska man ha trådarna på? Det är två d-ponnyer som ska gå där..?

Sv: Staket höjd.. (Fel?)

På alla mina hagar har jag 60cm upp till under tråden och 120cm till övertråden. Mina hästar är mellan 127 och 155 cm i manken. Men snälla sätt inte upp elrep!! Tänk på att de inte går av om hästen fastnar i dem! Vet flera som fått fula senskador pga elrep.. Det är mycket bättre att använda elband, de går åtminståne av om hästen fastnar.:crazy: :crazy:

Sv: Staket höjd.. (Fel?)

Har redan inhandlat elrep och är nu uppsatt så det blir el rep i hagen, har aldrig haft några bekymmer med det.

Liknande trådar

Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: Seabaz
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 449
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
469
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur