Staket till odlingen

karamelldrottningen

Trådstartare
Vad har ni för avgränsning till era trädgårdsland?
Har i dagsläget ett provisoriskt staket gjort på lite allt möjligt men mest kompostgaller. Väldigt estetiskt icke tilltalande.
Staketet måste framförallt hålla rådjuren borta. Det är de som röjer runt mest.
 
Screenshot_20210503-071815.jpg

Såhär har jag. Hönsnät i nederkant för att hålla bort även hönsen, de fick sig igenom armeringsnätet.
 
Rådjursnät med trästolp. Lätt att få upp och hålla spänt, och rimlig kostnad när det är lite större område att hägna in.

Rådjursnät gillar jag överlag att jobba med. Det blir snudd på osynligt på håll om man spänner det som man ska, och vill man ha flyttbara sektioner funkar det bra med tex glasfiberstolp.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Human
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 786
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Hoppla, nu blev det ju verkligen ljust om kvällarna. Egentligen är jag inte så bekymrad över klockan när man håller på och ändrar mellan...
Svar
3
· Visningar
327
Senast: Habina
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 027
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp