Stall väggar..?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mullan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 425
M

Mullan

Finns det nån som har några tips om billiga och bra stallväggar? Tänkt att isolera med frigolit, mura upp med lerkablock...? Finns det nån som har nåt annat tips? Gärna en blid. É tacksam för all hjälp!

Sv: Stall väggar..?

Hej!

Har byggt ett par stall i Lättklinker (leca) och det fungerar väldigt bra. Går bra att bygga utan isolering, men om du ändå skall isolera så kör med lecablock med injuten isolering (underlättar mkt vid eventuell putsning av stallet senare). Leca har relativt bra isoleringsförmåga som det är så egentligen behövs ingen isolering såvida du inte ska hålla 20C på vintern.

Lycka till!

Sv: Stall väggar..?

Vi har oxå bara byggt med lecablock utan isolering.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka