Bukefalos 28 år!

Stallägare och markägare tvistar

Sv: Stallägare och markägare tvistar

Jag vet två unga tjejer, kanske 15 och 10 år som red på rakan en gång i skymningen. Vad hade hänt om en galoppör eller travare gått ett jobb? Flickorna har blivit tillsagde men rider fortfarande där.. Sen är det inte bara av säkerhet dom inte ska rida där, det är inte deras mark! Rakan harvas varje kväll, men den är upptrampad när första hästen ska ut och arbeta...
 
Sv: Stallägare och markägare tvistar

Hm ja, det priset var ju lite väl tilltaget... Så mycket kostar det inte att underhålla vägen under ett år, det vet jag som bor på en gård ute på landet, där min far sköter underhållet av våran väg. Det kan möjligen kosta bensin för traktorn -som är 0 år gammal och fortfarande inte uppvisat något slitage öht.

Betala kan dom göra, men inte 1500 per häst. 1500 för hela stallet låter mer rimligt.
Sen att de rider sönder naturskyddad mark är ju så klart inte acceptabelt. Då skall skyltar om ridförbud upp. Likadant på rakbanan, INTE schysst att rida på nyharvad bana om travekipagen har förtur.
 
Sv: Stallägare och markägare tvistar

Men så fjantigt.
Varför inte försöka hitta en lösning som passar alla?
Varför måste man bråka om det?

Ang rakbanorna, kan de väl försöka hitta lösningar genom att sätta upp ungefärliga tider när man får rida och köra.
Sen är det ju trav(var det väl)hästarna som kräver att det är är sladdat, då är det väl de som priset bör höjas för i första hand.

Om de redan har en kostnad på 300:-/år så kan de väl lika gärna fortsätta med det.
Som redan skrivet, så dyrt kan det omöjligt bli!
Väldigt konstigt om de helt plötsligt kommer på att priset måste höjas med 1200:-.
 
Sv: Stallägare och markägare tvistar

Hm ja, det priset var ju lite väl tilltaget... Så mycket kostar det inte att underhålla vägen under ett år, det vet jag som bor på en gård ute på landet, där min far sköter underhållet av våran väg. Det kan möjligen kosta bensin för traktorn -som är 0 år gammal och fortfarande inte uppvisat något slitage öht.

Betala kan dom göra, men inte 1500 per häst. 1500 för hela stallet låter mer rimligt.
Sen att de rider sönder naturskyddad mark är ju så klart inte acceptabelt. Då skall skyltar om ridförbud upp. Likadant på rakbanan, INTE schysst att rida på nyharvad bana om travekipagen har förtur.

Ska man räkna på skattade traktortimmar inkl. förare är det inte någon hög summa. Slitage räknas alltid in i summan som värdeminskning.

Kicki :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag vill verkligen inte hänga ut någon, därför väljer jag att skapa ett helt nytt nick, utan koppling till vart jag befinner mig...
Svar
18
· Visningar
2 610
Senast: axel
·
  • Artikel
Hästnyheter (NK) Häststaden Boden planerar ett nytt gymnasieprogram. Ett djurhållningsprogram med inriktning på häst och trav. Går planerna i lås...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NK) Världens största hästras, shirehästen, besökte Luleå ridklubb i lördags. Då var det nämligen dags för avelsvärdering av hingstar...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: MadicDomino
·
  • Artikel
Hästnyheter (NK) Stoet Fantasi rusar mot 120-centimetershindret. Med ett kraftfullt språng tar hon sig över. - Bästa hoppet hittills i dag...
Svar
0
· Visningar
713
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp