Stallapotek!!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare teess_aan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 735
T

teess_aan

Någon som vet vad som exakt skall vara med i ett stallapotek...så jag inte missar det när jag skall gå och handla dettta.....:bow: :cool:

(mitt förra apotek försvann);)

Sv: Stallapotek!!!

Jag har följande saker:
Jodopax
Isbalsam
Linement
Bomull
Fetvadd
Tejp
Sax
Termometer
Pincett
Brems
Diverse salvor bla. antiseptisk
Gasbinda
Självhäftande lindor
Sterila kompresser
Steriliseringsspray
Sårrengöringsspray
Gummihandskar
Plåster till mig själv :angel:

Undrar om jag glömde något?

Senast ändrad:
Sv: Stallapotek!!!

Jag tycker en bra början är Vetwrap (10 rullar ungefär, det går åt mycket när det väl går åt). Bomull i 1-kgs rulle (för bandage), gummihandskar, alsollösning, sårtvätt, helosansalva, gasbinda (gärna elastisk), kompresser, lactacydtvål (för människohänder), en Hibiscrubsvamp, Juvanestasalva. En brems om det inte finns i stallet, en steril sax. En osteril sax och en febertermometer.

Förutom ovanstående har vi även avmaskning, ett par tuber Tribrissen, gips och en burk Vetranquil.

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 262
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Fiorano
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hingstvalsfunderingar 2025