Stallbandage(benskyddsaktigt) istället för lindor.

JessicaM

Trådstartare
Min kuse har gallor i båda bak benen och har haft det lääänge. Enligt vett är det ingen fara och han går bra i både skritt, trav o galopp.

Men, nu till själva inlägget hehe. Jag har märkt att han blir mindre gallig när jag lindar hans bakben över natten. Vill gärna ha sådana där stallbandage i benskyddsliknande format. Vet ni om det finns bra stallbandage som verkligen sitter åt och inte bara sitter löst och värmer benet.??

Lindor är förmodligen bättre men om det ska bli gjort varje kväll så är det stallbandage som behövs..

Sv: Stallbandage(benskyddsaktigt) istället för lindor.

Jag hoppar med här, jag undrar också...:laugh:

Jag har kikat på BOT skydden, men dom kostar ju en vacker slant om man ska ha till 2 kusar runt om...:o

Mvh Domino_s

Vet att det är rid damask, har haft sådana. De sitter väldigt bra o kan därför vara bra till galliga ben över natten.

Varför inte linda? Det tar ju typ bara 5 min :)

Vad är du ute efter, ett stöd eller? Jag menar eftersom du sneglar åt "proffar".

Det enda snabbandage för gallor jag kan tänka mig är BoT.

Jag har BOT snabb-bandage. De sitter suveränt, och de torkar ut gallor.

Jag passade på att köpa mina när en viss kedja hade 25 % rabatt ;), vilket händer några gånger om året.

Tycker de ser så klumpiga ut(??) Och som om de sitter löst..

en kompis till mig hade BoT-snabbbandagen till sin häst och de satt skitbra, de är juh gjorda för det... funkade också perfekt och hästens gallor försvann....

nej dom är bra för ridning och inte som stallbandage.. så linda eller köp stallsnabbbandage

Håller med de andra, BoT-snabbandage! Sitter åt bra och fick bort gallorna på min häst. Det ser bara klumpigare ut än vad det är.

Back on track´s snabbandage är helt överlägsna! Kostar som sagt en del men har lång livs längd och hjälper verkligen. Räknar man ut priset/natt är det nog små pengar i längden!

Kolla på snabbandagen från Horze. de har jag funderat på att köpa, de är ju så billiga så man kan köpa för att se om det fungerar.

Globus har liknande BoT så kolla med återförsäljare av dom.

*kl*

Jag rekommenderar BoT snabbandagen, även fast de kostar en del. De sitter jättebra och jag är väldigt nöjd!
Jag tycker att de är värda pengarna!

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 317
Senast: Hedwig
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 530
Senast: Krystalline
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: LuckyMe
·
Hästvård "Det är okej att ge upp" sa vet. under senaste besöket (1 vecka sen) Så till problemet: Jag har alltid grubblat på denna häst sen den... 2
Svar
28
· Visningar
5 473
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka