Ställd i volt mot medellingen?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare elinxelin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 771
E

elinxelin

Jag rider just nu en häst som har svårt för att ställa sig mot medellinjen, när man går på volt. Hon är väldigt känslig för skänklarna. När man väl får henne stäld så minskar hon volten och när jag då ska svänga volten större ställer hon sig åt andra hållet. Självklart hjälper jag till med höger skänkel men hon fattar inte det så bra, och om jag skulle trycka till lite hårdare skulle hon få värdens fart. Hoppas ni förstår vad jag menar, och att ni kan hjälpa mig med mitt problem. :smirk:

Sv: Ställd i volt mot medellingen?

öva mycket på sidvärtsrörelser och gör henne medveten om när hon ska flytta och inte flytta.

Det låter som du behöver en del hjälp "i verkliga världen". Det där är inget man kan hjälpa dig med genom nätet tyvärr.
Kort o gott behöver du henne mer på yttertygeln och lyhörd för rätt skänkelhjälp osv osv.

ställa sig mot medellinjen... :confused: Har nog aldrig hört det uttrycket förr.. Hur menar du?

Ett tips är iaf att du aldrig får "svänga volten större" Hästen ska gå undan för inner skänkel.. gör den inte det kan det vara där skon klämmer även med ställning och böjning.. Men som tidigare talare tror jag att du behöver hjälp av en tränare som kan stå på marken och se vad du behöver hjälp med..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 058
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 907
Senast: Saeta
·
Träning Hej på er!! Det här med att lära sig rida är en svår konst, och man blir ju aldrig "klar". Först tänkte jag när jag lärt mig att jobba...
Svar
16
· Visningar
5 744
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka