Bukefalos 28 år!

Stallfunderingar, kom med synpukter på vilket som passar oss bäst.

Elisha

Trådstartare
Hjälp mig bollar lite idéer ang stallen. Trivs just nu utmärkt och hade inte tanken på att flytta tills en kompis hade hittat ett stall för sin häst som hade ledigt även till mig.

Verkar om möjligt ännu bättre!

Nuvarande:
+ Stora (dock platta och leriga) hagar
+ Lång utevistelse
+ Lungt och lantligt läge
+ Bra paddock med hindermaterial
+ Bra ridvägar (om än lite för långa för att rida till vardags)
+ Bra pris
+ 3 km från min träningsanläggning

- Väldigt ensligt (endast två andra i stallet som både rider andra tider)
- Långt hemifrån mig (3 mil) samt ännu länge från mitt jobb (6 mil)
- Svår terräng att ta sig fram i på vintern = omöjligt att åka iväg med transport
- "Fel håll"
- Finns inga medryttare som kan ta sig ut hit.

Har endast stått här vår/sommar och då är det underbart med sjö alldeles intill, mkt lugnt osv men riktigt knepigt att ta sig fram till stallet från stora vägen vintertid (oplogat, isigt och många långa,branta backar) vilket gör det svårt att hålla igång på vintern. För långt att rida till ridhus nämligen.

Lite ensamt hela tiden då stallägaren har 5 av 7 hästar, samt den andra inackorderingen är där helt andra tider än mig.




Det tänka stallet

+ Väldigt centralt läge, vilket gör att det alltid är upplyst i området samt plogade fina vägar.
+ 6 km närmare än till nuvarande, samt påvägen till mitt jobb dit det är max 5-10 km endast.
+ Otroligt bra kommunikationer för ev medryttare
+ Lagom stort stall (8 boxar) med alla olika hästägare
+ Ridsällskap i samma åldrar som mig med lite mer träningsintresse än nuvarande
+ 5-10 min skritt till privatägt ridhus
+ Bra ridvägar på närmare håll
+ Flertalet stora anläggningar med träningar på kort transportavstånd
+ Blir betyligt billigare eftersom jag tjänar in över 100 mil per månad på bara bensinen

- Inget eget sommarbete (dock många i närheten och nära mig)
- Långt (5 mil) till westernranchen jag tränar ibland på (tränar dock inte regelbundet)
- 6 pass i månaden (utsläpp eller insläpp)
- Mockar själv (eller får det gjort mot tillägg, men man kan ju också byta med stallkompisarna)


För mig lutar det helt klart åt att flytta! Dock är sommarbete viktigt för mig och blir omställning med nya hästkompisar osv (dock är min väldigt enkel iofs) samt att det var väldigt skönt att ha fasta dagar mockningshjälp.


Kom gärna med synpunkter och funderingar, speciellt ni som har samma problem med sommarbete osv!
 
Sv: Stallfunderingar, kom med synpukter på vilket som passar oss bäst.

skulle absolut flytta!

mockningen kan du juh köpa till med dom pengarna du sparar genom att slippa åka flera mil till och från stallet dagligen ;)

sommarbeten finns det massor av, och om det är som du säger så finns det juh nära dig och det är juh fantastiskt, så jag skulle verkligen flytta!

Lycka till!
 
Sv: Stallfunderingar, kom med synpukter på vilket som passar oss bäst.

Ser ingen anledning att stå kvar.

Som tidigare talare skrev så får du ju massor av pengar över varje månad som du kan lägga på mockhjälp istället. Och ta pass vänjer man sig vid. Det är bara att man tar dem när man kan vara i stallet och rida och göra allt samtidigt så går det fort. :)
 
Sv: Stallfunderingar, kom med synpukter på vilket som passar oss bäst.

Ja jag hade ju flyttat helst igår jag. Att ha lite trevliga ridkompisar och nära gör ju massor, några få pass i månaden fixar du lätt. 8 hästar är nada.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
827
Senast: valy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 523
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 315
Senast: skogaliten
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp