Stallhyra/foder

Hipphopp

Trådstartare
Ni som står inackorderade har ni fått uppgifter om höjning av boxhyra alt foderkostnad inom kort. Pga av plast, gödselpriser etc?
 
Fick en höjning på 250 pga elen för några månader sedan. Vårt foder köps in från en annan gård och förväntar mig en höjning men oklart hur mkt
 
Vi fick en höjning med 200 kr från och med juni och varsel om ytterligare höjning i höst, beroende på prisläget då.
Men jag har sagt upp min plats och hästen flyttar från sin tillfälliga plats ( han står hos tränare) till en annan stallplats i juni (dyrare än den jag sade upp). Där gäller hyran till i höst åtminstone, men även där KAN det bli höjning i höst.
 
Nej inte än. Kan bli en mindre höjning till hösten beroende på priset på hö, men verkar som det enda. Va ju massor prat om samma sak för några år tillbaka med ramaskrik över foder priser. När jag jämför vad för kostnader jag har på häst annars så är verkligen stallplats även med höjning typ det minsta.
 
Vi fick en höjning på 200 kr i vintras pga elkostnaderna och till sommaren blir det ytterligare en höjning på 400 kr pga diesel, plast och gödning som påverkar foderproduktionen (stallägaren odlar själv).
 
Ja vi får med all säkerhet en höjning av foderkostnaden med cirka 500 :- i/månad. Har fått besked av hölev. höjning från 1 maj redan.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: nexxa
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 372
Senast: tanten
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 229
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
691
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp