Man tycker ju att skall det vara ett avtal så skall man få se det INNAN man flyttar in och ta ställning till om man accepterar detta. Det hade jag inte gjort om jag hade sett det från början.

Vi betalar kontant utan kvitto. Där emot så skriver jag alltid en lapp och talar om vad jag betalar och för vad gör två ex och behåller ett själv och ger dem ett. Inte vet jag det kanske räknas som kvitto.
JAg kommer inte att betala någon uppsägningsmånad när jag flyttar. Dessutom så vet dom att jag tar hem hästarna till sommaren. Har ju beten hemma på gården....
 
850 kr/månad i kallhyra. Ok hagar (vinter), belyst volt och ridavstånd till ridhus. Trång sadelkammare, torkrum för täcken och tvättmaskin.

Till det kommer kostnad för foder och strö, samt fyra fodringar (in- och utsläpp) per hästägare och vecka. All mockning och i ordningsställande av foder sköts av resp. hästägare.

Stallet ligger ca en mil utanför en storstad.
 
Har häst några mil utanför Örebro, och då betalar vi 800/850 "minns inte vilket eftersom det är mina föräldrar som sköter betalningarna" då ingår allt kraftfoder, hö och halm, spån finns men det får vi köpa per tunna..Ut och in en gång i veckan & några lunch nu på vintern, och lördag kväll/söndag morgon var sjunde vecka! Fin paddock finns, och jättebra ridvägar!
 
Mitt gamla stall: 2000 kr/kallhyra då ingår 2 kilo havre,
morgon och lunch fodring, ridhus. Vi får köpa hö och strö.Höet går på ca 1000 kr i månaden och ströet(spån)ca 300 i månaden. Betfor, mineraler, saltsten får vi köpa själva. In och utsläpp sköter vi + middag och kvällsfodring.
Det nya stallet: 4150 kr /månaden (2000 kr kallhyra) allt ingår i obegränsad mängd. In-utsläpp alla dagar + fodringar(4 st) alla dagar.
 
Betalar 800kr/mån på vintern. Då ingår morgonfodring, utsläpp och intag vardagar + täckesbyten. tillgång till dålig ridbana men fina hagar. Stor fin box, värmerum, varmvatten.

På sommaren betalar vi 600kr/mån. Då ingår morgonfodring och utsläpp så länge de är ut + täckerbyten så länge de behöver täcken. Sommarhage och samma stall som innan.
 
Jag bor 1.5 mil utanför en större stad i Jämtland. Hästtätt område. ;)
Betalar 750.- i kallhyra. Då ingår morgon o kvällsfodring och utsläpp vardagar. Man tar alltid in sin egen häst. Lunch och helger sköts schemavis mellan hästägarna. Står för hö och spån själv.
 
Var står du?


Jag betalar 600 kr, men då köper jag hälften av höet själv (700 kr annars). I det ingår förutom hö även halm och betfor.

Liten ridbana, superfina hagar och hyfsade ridvägar. Stallägarna kvälls- och lunchfodrar. Morgonfodringar och in- och utsläpp delar vi på. Vi är 5 st, så en vardag i veckan blir det.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 737
Senast: lizzie
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 690
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 880
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 128
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp