Stallhyra!!

Sv: Stallhyra!!

jo, precis. Det är första vintern jag har honom, men med hur mycket fyllning tycker du?

Han är klippt eftersom jag tänkt träna honom i vinter, men pälsen är så tät att han aldrig blir torr, och så kliar svettet:crazy:
Dock är han inte helklippt, han är klippt hals+ mage, om det blir så att vi stallar in helklipper jag hellre och sätter ordentliga täcken! Annars blir han för varm i rygg och kors där han är oklippt, och så blir allt klyddigt:crazy:
 
Sv: Stallhyra!!

Något som är bra för hästarna att hålla värmen när de är ute på vintern är om de har något att äta. Äter de hö eller halm håller de värmen bättre. Kanske även är bra om han är mager om han i hagen har tillgång till hö.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 591
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 200
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 702
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp