Stalljacka höst/vinter?

Då tänker jag att du tittar längst bak i din garderob, du har troligen nån gammal bortglömd vinterjacka kvar där att använda. Eller så går du till en loppis och hittar en för 150 spänn.

Däremot så misstänker jag att du kommer vara betydligt mer aktiv i stallet än att "stå och få undervisning" om du går djurvård.
Jag hade en gammal vinterjacka men den var lite för tajt. 😂
Tack för tips, inte tänkt på loppis faktiskt. :)

Javisst, kommer ju inte bara att stå still i flera timmar varje gång vi är i stallet. Men mycket undervisning kommer vi att få i stallet. :)
 
Jag har en vinterjacka från Wexman när jag åker mellan jobb eller strå still mycket. Extremt skönoch väldigt varm. Underställ och ylletröja under så klarar jag lätt att stå still i -20 grader en timme (om jag har skött mig och klätt mig varmt på nederdelen av kroppen också såklart). Jag har varseljacka men finns mer diskret också!
 
Jag har en Colombia "Blizzard Fighter".
Den gör skäl för namnet! Den är varm, vindtät, vattentät samtidigt som den andas.

Är väl en herrmodell iofs, men riktigt bra jacka!
 
Jag har en vinterjacka från Wexman när jag åker mellan jobb eller strå still mycket. Extremt skönoch väldigt varm. Underställ och ylletröja under så klarar jag lätt att stå still i -20 grader en timme (om jag har skött mig och klätt mig varmt på nederdelen av kroppen också såklart). Jag har varseljacka men finns mer diskret också!
Vad skönt att slippa frysa! Ska kolla närmare på detta. :)
 
Hej alla glada! :)
Jag har letat i veckor efter den perfekta stalljackan/jackor för höst och vinter. Men har hittills inte hittat någon/några så nu behöver jag eran hjälp.
Jag ska börja läsa som djurvårdare och ska tillbringa min tid i ett stall för praktiska moment. Men jag har som sagt ingen jacka. Jag börjar skolan redan nu den 1 augusti. Så börjar bli smått panik.

Jag tycker om parkas jackor då jag fryser om rumpan och låren. Och jag är extremt frusen av mig. Och ska jag verkligen satsa på två jackor? En för höst/vår och en för vintern?
Jag är förvirrad i denna djungeln av jackor.


Kom med era bästa tips!
Helst inte jacka/jackor för över 2000 kr. Och som inte är puffade, då jag ser ännu större ut än vad jag är.

Tack på förhand! :D
Stierna alla gånger.
Ja de är dyra men jag har aldrig haft en skönare kappa än den. Håller värme i kallt väder men man blir inte heller svettig när man rider/rör sig i den.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 236
Senast: minimal
·
Utrustning Funderar på att uppdatera täckesgarderoben lite. Men vet inte riktigt vad jag ska satsa på för tjocklekar. Har sedan tidigare 1x 0gr...
Svar
13
· Visningar
1 608
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 363
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp