Stalljacka

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fidelity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 489
Sv: Stalljacka

en gammal peakjacka som jag köpte på rea för 4-5 år sedan. Håller jättebra, men det börjar nog bli dags att impregnera om den snart...:cool:

På hösten brukar jag ha en CRW jacka som inköptes för några år sedan. Håller fortfarande och har inte gått sönder än.

Denna vintern har jag en ny jacka att pröva. En orange med reflexer på från tychoo (eller nått?). Ska bli spännande att pröva. Förra vintern hade jag en reflexjacka från hööks. Fungerade bra i 1½år tills dragkedjan gick sönder men i övrigt var den varm och skön + att man syntes bra :D

jag använder tjock stickad polotröja och vindjacka under hösten och vintern när det är fint väder, annars regnjacka vid regn på hösten och en äldre skidjacka när det snöar på vintern :)

Tjock kort dunjacka från Vero Moda
Lite tunnare stalljacka från MH men den går inte å rida i för den e så lång
Vit täckväst från Marwin
Vit/röd skidjacka från PTouch
Svart oljerock från något dyrt ställe. Den är rätt gammal. Fått ärva.
Tunnare brunbeige jacka från någonstans..

Hittar jag nån snygg ny jacka så köper jag den, annars har jag väl vad jag hade förra året:

Brun kort jacka med beige foder
Olivgrön kort jacka med fuskpäls på luvan
Grå Kingsland bomber
Beige Jacson bomber
Beige Horseware dunjacka om det blir riktigt kallt.

Hat köpt en jättesnygg mörkbrun kort jacka med breeed mudd nedtill från PK International, men den är för dyr och fin att ha i stallet. Ska ha den som vardagsjacka, så kanske den får bli stalljacka når jag tröttnat på den. :p

höst: Musto snug, Horseware (samma modell som muston typ) och min musto väst. har massor av jackor i bombermodell så jag kanske använder dem också!

vinter: Ifall det är riktigt kallt min stallfjällräven annars en everest som är lite smidigare.

När det är riktigt kallt HÄR uppe, så kan jag ha:

2 underställsbyxor
ridbyxor/mjukisbyxor
täckbyxor

2 underställströjor
tjooock tröja
varm fleccejacka
vinterjacka

mkt fodrade skor
termo-tjocksockar

mössa
halsduk
fingervantar
tumridvantar

ifall jag bara tar en skritttur i skogen satt säga...

När det är riktigt kallt har jag en Kyra K-jacka. Måste dock se till att skaffa en ny, mammas gamla är något sliten nu :angel:
Sen har jag bara en väst från Stadiums barnavdelning över tröjan när det är plusgrader. Jag är inte särskilt frusen av mig... Västen var för övrigt ett fynd i våras, 100 kronor :D
Sen har jag en Musto Performance-jacka som jag har om det regnar men är för kallt för bara regnjacka.

hösten har jag bara fleece tröja med vatten/vind tät jacka av okänt märke...

på vintern rider jag i en parkas köpt från hööks förra vintern! :banana:

oj jag är nog lite av en "jackoman" :rofl: har fyllt garderoben med enbart jackor haha.
Hmm nu när det inte är så kallt så har jag oftast en mörkblå JW jacka (utan foder). Har oxå en beige/brun från Equipage att byta med. Senare i höst/vinter så blir det:
*olivgrön Kingsland jacka (kort modell), kommer användas vid träningar osv som ridjacka
*olivgrön liknande modell, köpt i Ullared (anv. som ridjacka hemma)
*En nyinköpt reflexjacka från Ullared när man ska rida ut om kvällarna
*I stallet kommer jag ha min långa jacka från Hööks m pälskrage (helt supergo jacka, nog det bästa hööks nånsin har lyckats göra BRA!!) Eller hööks overall, den e oxå bra (men varm!)

så jag ska nog inte behöva frysa i vinter heller ;)

har en KINGSLAND svart jacka Höst/Vår

På vintern har jag en stor gul reflex jacka åxå Kingsland:D
+ en massa varma tröjor :P

Har en Crw reflexjacka, är jättebra för den är jättevarm å så syns man också :) Även mobilfack o sprund därbak. Helt perfekt!! :)

Någon av mina typ 10 JW jackor eller någon av mina Schumacherjackor, eller kanske Mark Todd eller Musto. Jag har jackor till FÖRBANNELSE. :D Jag har säkert en sisådär 20-30 ridjackor. :o

Fast för det mesta på hösten/vintern blir det nån fleecetröja med dunväst över.

Ajdå.
Jag hade inte överlevt däruppe.
Med tanke på vad jag har på mig på vintern här nere. :crazy:

*KL*

Jag har:
1 Marinblå Musto snugs jacka
1 Beige/brun jacka från Börjes:o
1 Ljusrosa Kyra K jacka
1 Marinblå snug jacka från Equipe
2 Mountain Horse jackor varav en Lila och en Mintgrön.
1 Brun dunjacka från Eurostar
1 Ljusbrun/beige Kyra K jacka i dun som man även kan ha som väst
1 Lila dunjacka från Catago.

Sedan så har jag 1 marinblå väst från Hööks i "fusk dun".

En jacka från Sjöhagen :love: lagom fodrad för det mesta!! :D
och en Roping paddock jacka(som jag ser jättefet ut i:o )
Ibland blir det en fleecetröja med dunväst från Jacson över också :p

köpte en fin parkaliknande jacka på gekås jag ska ha nu i höst vinter...

annars brukar jag ahr mira eller brizy ställ med byxa och jacka.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
768
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Islaend
·
Utrustning Är jackorna i Top Reiter små i storlek?
Svar
3
· Visningar
175
Senast: Ajda
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S