Stallpaddar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fidelity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 230
F

Fidelity

Letar efter paddar att ha under stallbandagen.
Ska vara stora fluffiga och mjuka. :love: (hållbara också ;) )

Sv: Stallpaddar

Min är stora (maxad D med grova ben går det att linda runt hela kotan och upp över halva knäet med lite padd kvar, bak ände ner i från och en bit upp på hasen med lite padd kvar) o tjocka men inte så fluffiga. Dock stabila (inga veck, det tycker jag är viktigt!) och hållbara o lätta att hålla rena från strö! Mina är från bioframab, dock ngra år på nacken.

Jag har Eskadrons som är jättebra! De är mjuka men inte så fluffiga. De från Equiline är jättestora o fluffiga. (men har inte dem själv)

Jag annvänder mig av : Back on Track :love: Eskadrons och Equilines.

Väcker liv i tråden igen! :)

Jag har nu BoT No Bow-paddar, men vill ha större och tjockare paddar att använda som stall/transportpaddar. Har kollat runt på lite olika märken, så som Equiline, Kingsland m.fl.

Undrar nu vad ni använder för paddar? Storlek? Typ av lindor över? Vilka paddar rekommendera ni?

Tacksam för svar!

Jag har Mias-paddar med några år på nacken nu. De är svarta och quiltade i ganska stora rutor.

Har inget mått på dem, men tycker de är lagom i storlek åt mitt 160 cm varmblod med ungefär cob-ben. Det finns plats för grövre ben, men på längden räcker de inte om man vill linda från golv till carpus, t.ex.

Men de är lagom i styrsel och fluff, värda att titta på om de fortfarande finns i samma utförande. :)

Equiline har stora mjuka fluffiga paddar som är superbra. Dock tycker jag det blir lite klumpigt att linda med och kör mest på Eskadrons climatex paddar:)

Annars finns budgetalternativ på stora "fluffpaddar" från Jacson om man inte vill lägga 600 kr på Equiline!

Lindor använder jag mestaldels Equilines stallbandage i ylleblandning. 5 meter till bakbenen och 4 meter till frambenen!

Jag har BoT-paddar som stallbandage vid behov. Men på tävling när hästarna har kyllera på benen och jag ska åka hem så har jag tjocka "fluffiga" paddar som jag lindar med (för att inte skita ner transportskydden).

Mina är köpta på Börjes för 149 kr/4 stycken. Överkomligt och de håller absolut till syftet.

Stallbandage lindar jag med fleecelindor.

Kingsland är lovely:love: Jag har lindat med dom både inne och ute varje dag i över att halv år och tvättat dom därefter och dom ser fortfarande ut som nya. Stadiga och bra! Kan verkligen rekomendera dom!

*kl*

Jag har numera övergått till Eskadrons climatexpaddar, mjukare och högre än de tidigare från biofarm (som jag har i reserv). Lindar med Equilines stallindor, skitlånga men minns inte hur långa just nu, 4-5 m säkert. De sitter väldigt bra! Min häst hade nog föredragit Esakdronpaddarna och fleece dock men de kasar lättare ihop sig än dessa lindorna.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
969
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Mina paddar blir fuktiga ibland när de hänger på boxen under dagen, idag var de rejält blöta! Och i mellanskiktet! Alltså baksidan av av...
Svar
8
· Visningar
789
Senast: AbCdE
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka