Stallskåp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 164
M

Matilda_o_Bonita

Nu börjar det bli en hel del grejer till hästarna som jag ofta använder och skulle behöva ett skåp eller liknande att förvara allt i. Någon som har några tips? Garderob? Plåtskåp? osv. Har hört att det lätt blir väldigt fuktigt i en garderob?

Sv: Stallskåp

I stallet där jag står har vi vanliga skåp från IKEA typ.. funkar jättebra och är stora och rymliga! Sen om man har något blött tex senskydd så får mah hänga dom på tork och inte lägga in dom i garderoben för då, precis som du säger blir det fuktigt:crazy:

//loddie-bil:cool:

jag har garderober i källaren där jag förvarar alla grejer som jag för tillfället inte har i stallet. funkar super, är mkt nöjd. köp mkt hyllor o korgar, för då får man plats med mkt mer!
jag har mina öppna lite på glänt för att undvika fukt, du borde ju oxå kunna borra ngt litet "lufthål".

borra inte för stora hål bara eller långt ner ifall du har små äckliga djur med 4 ben o svans.....

Man borrar typ 3 hål som är 3 cm/diameter ca 10 cm från toppen på garderobsdörren, eftersom värme och fukt stiger uppåt! ;) .

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
762
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner