stalltäcke

FarmensElit

Trådstartare
Hej! Har lite problem med att hitta täcken till mitt russ som är 110cm i ryggen. Är på jakt efter ett stalltäcke eftersom att jag ska klippa han ganska snart. Beställde ett amigo ponny insulator 150g i storlek 110 men det var på tok för stort.

Så jag undrar om ni har några bra stalltäcken med bra passformer som ni kan tipsa om :)

Sv: stalltäcke

Hej!

Horsewares storlekstabell med översättning av de engelska storlekarna är tyvärr jättedålig i de små storlekarna. Vill man att det ska bli rätt så är det bäst att mäta på engelskt vis. Då mäter du från mitt fram på bogen och bak till där bakkanten av täcket ska vara.

Engelska storlekar är i fot och tum. En fot är 12 tum, en tum är 2,54 cm. Om din häst t ex är 138 cm i det måttet så är den alltså 4 fot och 9 tum och ska ha storleken 4'9".

Själv vill jag ha innetäcken som är reglerbara i bogen, och har köpt Weatherbeeta som jag är väldigt nöjd med. Ett budgetmärke som jag tycker har bra passform är Trend som bl a finns på Citygross.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Görel
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 492
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 192
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar... 2
Svar
29
· Visningar
3 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Hårtråd
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka