Stallutrustningsfrågor!

Empalie

Trådstartare
Vad får man tag på billiga och bra galler tillhästar dels vid fönster men även som avdelare mellan boxar!!!!???
Vart får man tag på "plåtstänger som man kan ha överst på boxväggarna för att inte hästarna skall gnaga där???

Sv: Stallutrustningsfrågor!

Plåtstängerna bör vara "u-balkar" av passande mått som träs över boxväggen. Ska det vara billigt får du kanske räkna med att svetsa själv, och köpa materialet på närmaste skrot/ plåtverkstad för box- och fönstergaller.

För överliggare på boxar sägs även hårdare träslag som lärk funka, hästarna lär inte vilja bita där. Tror det finns tidigare trådar om detta så testa att söka i forumet.

Annars finns många ställen som säljer färdig stallinredning, här finns t ex samlade länkar:
http://www.hastnet.se/hastnet/kategori/kategori.php?kid=12

Sv: Stallutrustningsfrågor!

Om du kollar i grannskapet så brukar det alltid finnas någon i närheten som handlar med plåt och med konstruktionstål, ofta runt 20 kronor per kilo.

Sen är det bara att kapa och svetsa och bocka för glatta livet !

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 546
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 709
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 122
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 293
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka