• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Anemona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 472
A

Anemona

Hej jag behöver hjälp med att komma på ett stamnamn :) Jag har cornish rex katter och förhoppningsvis är det inte så länge tills jag får min första kull så de är lite bråttom att komma på något. :d

Sv: Stamnamn

Någon ledtråd om lämpligt tema? Vill du ha något som anspelar på rasen, ska det vara internationellt gångbart eller väldigt svenskt, långt/kort osv?

Ja du :P jag har faktiskt inga ideer alls hur det ska vara..... Gärna något som inte är så svårt att uttala... Det kan vara något roligt/gulligt eller kanske engelskt. :) Min sambo har kommit på ett namn Oldschool, men jag gillar det inte riktigt. Med det namnet hade man kunnat ha gammeldagsa namn som Berta, Bernt m.m
Tack på förhand :)

Jag tycker La Miel's hade vart fint, ångrar att jag själv inte tog det, det betyder "älskling" på spanska. Eller kanske Quasi Bello's som betyder "vackraste" på italienska... :)

Senast ändrad:

Låter som det stavas ungefär? Tänkte så jag klarar av att uttala det :P Väldigt vackra namn, till väldigt vackra katter :D Speciellt det första va fint.

Någon som har fler tips? ;) Måste komma på minst tre förslag.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 243
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
542
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka