Standardt + vilket färskfoder?

Linda_77

Trådstartare
Är sugen på att börja ge färskfoder i kombination med Standardt Normal.

Vilket kan tänkas passa bäst rent näringsmässigt?
Vill ha ett med minimalt med spannmål och ingen melass eller dylikt.

De jag kikat på är Nordic Special och Fodax, men hittar ingen exakt innehållsförteckning över Fodax utan bara värdena.

Vovven är rätt så aktiv och behöver bygga mer muskler. Standardt Extra tyckte hon inte om, dessutom fick hon små kvisslor i armvecken. Vet inte om det hade nåt samband men det försvann iaf när jag gick över till Normalen.

Finns det någon som kombinerar Standardt med färskfoder och isf, vad är era erfarenheter?

Sv: Standardt + vilket färskfoder?

Jag blandar inte foder utan ger bara från ett, mina äter Bravo färskfoder.

Fodren är ju oftast fullfoder med en sammansättning som ger hunden det den behöver, men om man blandar så kanske det blir för mycket/för lite av något. Jag tror det är bättre att hålla sig till ett foder.

Blandar Standardt med Jipotimas färskfoder (kyckling) då jag har svårt att få i mina hundar tillräcklig mängd Standardt annars. Meningen är att jag ska gå över till färskfoder helt och hållet i framtiden men tyvärr är frysen jag har för liten än så länge.

Du kan blanda med vilket färskfoder du vill.
Om du vill undvika spannmål helt, så är det dock bara en sort som lever upp till detta.
Det är Vom og Hundemat; http://www.vomoghundemat.se/
(De har även en sort med lite ris i.)

Mina får standardt + fodax färskfoder (vit) som bara innehåller 6% spannmål. Min erfarenhet är att det fungerar alldeles utmärkt och att hundarna är mätta, mår bra och tycker om sin mat!

Jag ger Bravo mycket pga att det är så smidigt med burgare. Det är flatten som får det ihop med Royal 4800. Anledningen till att jag blandar är att jag tycker att han behöver något att tugga på samt med färskfodret säger det slurk så är det slut. Får för mej att han inte ska bli mätt om jag bara ger färsk. Sen har jag begränsat med frys utrymme oxå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka