Stanford 687 död

hanna_shetland

Trådstartare
Enligt Flyinge dog han i morse i sin hage, visserligen var han gammal och veterinären misstänkte problem med hjärtat. Han hade betäckt ett sto tidigare på dagen. Synd med en Elit-hingst mindre. :cry: Tur att det finns många fina ston efter honom, enda hingsten som finns i avel nu är ju Passepartout som inte betäckt på flera år.

Ååååh vad tråkigt!

Han var verkligen en av min favoriter!

Tycker också att det är tråkigt att Opius dog vid så unga år, såg honom flera gånger på tävlingar.

helt säker på att han är död??

Undrar bara eftersom "någon" som basunerade ut att Robin vad död för några månader sedan, vilket inte stämde..

Åh fy vad tråkigt att höra! Så himla gammal var han väl inte...23 år. Men det är såklart jobbigt att betäcka en massa ston. :( :cry:

Han var också en av mina favoriter! Jag skulle ev ha lånat ett fullblodssto den här säsongen och hade då tänkt betäcka med Stanford!

Han är död, det bekräftas på Flyinges hemsida.

Tråkigt, det var en fin hingst.

Jättetråkigt. Har ridit en häst efter Opius som jag gillade jättemycket. Tråkigt för jag tror Opius hade kunnat bli den som kunde föra Stanfords blod vidare bäst.

Precis min åsikt!

Men jag såg på Stanfords sida att Flyinge köpt en hingst född 2002 e:honom - Alpen Furst, med samma möderne som Butterfly Flip! Vi får hålla tummarna för att han går igenom, och blir något!

Tråkigt att han är död, men jag tycker han var en tråkig hingst. Hade aldrig valt honom till mitt sto.

Kram Favina :bump:

Jo jag vet att du tänkte det. Hade ju även jag funderingar på att åka i år igen, men nu går det ju tyvärr inte. Men har vi tur kanske det finns semin efter honom.

Nu har jag fått höra att även Stanfords sista levande godkända son, Passepartout är död. Finns alltså ingen godkänd hingst kvar efter Stanford! :cry:

Va? När dog Passe? :crazy:

Såg honom i höstas sista gången... Vet att han haft en hov som bråkat men jag visste inte att det var så illa!

/C

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 247
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver skriva av mig... och nej, innan någon anmäler till polisen - det är inte ett människobarn det är talan om. Men min hästs bebis...
Svar
14
· Visningar
2 653
Senast: Tualma
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 892
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 884
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka