Stänger av sig vid spel.

Sv: Stänger av sig vid spel.

Jag tror också på igendammning. Jag har en acer och den blev överhettad och stängde av sig hela tiden förut. Jag var tvungen att "palla" upp den på böcker osv för att den inte skulle bli överhettad och dö. För en stund sedan drog jag däremot fram dammsugaren och stoppade den mot fläkthålen på undersidan och det kom ut stora tussar med damm. Det bara skrammlade i dammsugaren haha. Innan jag gjorde detta gick fläktarna på högvarv hela tiden. Jag kunde inte ha datorn i närheten när jag tittade tv, sov osv, för den flåsade så jäkla mkt. Efter jag dammsög på den så är den knäpptyst. Känner knappt igen min lilla compjater!

Du tyckte inte det var smidigare att öppna den och pilla bort dammet?
Jag hade nog inte vågat göra så på min laptop, men o andra sidan är den känslig och dammsugaren är urstark.
På Acer är det dölätt att komma åt fläkten iaf :)

Det vågade jag inte, haha :D Tror inte heller man får öppna den om man senare i livet skulle behöva skicka in datorn i ett garantiärende?
Funkade bra när jag bara stoppade munstycket mot fläkthålet så problemet verkar vara löst för min del iaf :)

Fast dom kommer aldrig se om jag öppnat den ^^

Bra att det fungerade, inget jag skulle rekomendera dock. ;)

Hehe det vet man aldrig. De brukar ha en tendens att försegla grejer rätt osynligt så de ser om man öppnat datorerna eller inte trots att man försöker vara så osynlig som möjligt! Vet flera som lyckats paja sin garanti pga det och då är de ändå inga klåfingriga människor..

Äääääh fungerade fint! Tror knappast den tar mer skada av att man lungt och försiktigt suger ut dammet med the dammsucker än om man öppnar upp och pillar ut dammet

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
612
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 909
Senast: jemeni
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 582
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka