Stängseltips

Tuvalisan

Trådstartare
Var köper man billigast impregnerade trästolpar (180cm)? Hur långt har ni mellan era stolpar till hagen? Hur lågt sitter lägsta tråden om ni har 3 st? Tacksam för svar

Sv: Stängseltips

Hej!
Jag har precis köpt imregnerade stolpar, 8 kantiga, på granngården för 23:- st. Om man köper en helt bunt med 126st får man rabatt och jag har för mig att de då kostar 21:- st. Jag har satt stolparna med 4 m mellanrum. Dock har jag 4 trådar istället för 3 men en lagomt mellanrum kan jag tänka mig är 60, 90, 120 cm.

Kolla om du har någon stolpfabrik (såg) i din närhet. Det brukar var billigare att köpa så.

Rekommenderad trådhöjd som funkar utmärkt

Trådhöjd 1; 115-135 cm
Trådhöjd 2; 90-100 cm
Trådhöjd 3; 55-65 cm

Du kan även köpa impregnerade stolpar på Cheapy, där ligger priset på 18 kr stycket med 5 cm diametern, rund, med en längd på 150 cm.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 020
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka