Stängt FB konto av "säkerhetskäl" WTF..

BaconBob

Trådstartare
mitt konto har blivit stängt av "säkerhetskäl" då FB misstänker att jag inte är jag alt att jag har flera FB konton. (men jag är jag och jag har inte flera konton).
Vad som ligger bakom denna stängning vet jag inte.

Har fått att jag ska verifiera mig själv genom att skicka in en bild på leg (täcka över info de inte behöver, tex sista siffrorna i personnr, verkar mest vilja se bild och födelsedata).

Har någon annan råkat ut för detta och fick ni ingång kontot igen och hur lång tid tog det?

Sv: Stängt FB konto av "säkerhetskäl" WTF..

nej det gick inte konstigt nog, trots att mitt telefonnummer är reggat på FB.

Det gjorde jag också, men efter googling hittar man massor. Ingenstans står det dock nåt som fb själv publicerat.

Och att ta kontakt med fb verkar ju nästan omöjligt.

Tycker också det är väldigt konstigt, men samtidigt så står det att jag ska skicka id, alt tex en bild fakturor med mitt namn på, eller kontorutdrag från bank, det sista fick mig att gå i taket, men det står också i fet text att kontonr mm (info som de inte behöver) bör strykas över.

Så hur farligt är det egentligen att skicka en bild på sitt körkort, ta bort körkortsnummer och 4 sista siffrorna, mer info än mitt namn, födelsedata och bild finns får de ju inte då, och de uppgifterna kan ju hittas på nätet hur lätt som helst i vilket fall.

Få kontakt med FB är helt omöjligt.

Hittar detta i deras support panel:

Varför måste jag ladda upp en ID-handling?

Det verkar som att ditt konto har hackats. Vi har låst det för att skydda din information. Innan vi kan låsa upp ditt konto måste vi verifiera att vi aktiverar det för rätt person. Om du inte kan slutföra vår säkerhetskontroll på egen hand måste du skicka en kopia till oss av din ID-handling med foto. Vi tar bort det här dokumentet från våra servrar när vi har löst ditt problem.

Obs! Det enklaste sättet att bekräfta din identitet på är att logga in på Facebook från den dator eller telefon som du brukar använda.

https://www.facebook.com/help/318211964935826

när jag försöker logga in får jag alltså detta:

Av säkerhetsskäl har ditt konto låsts tillfälligt.
Om det här kontot innehåller ditt riktiga namn och din personliga information ber vi dig att hjälpa oss att verifiera det.

sedan ska jag skriva en sådan där kod ni vet med bokstäver och siffror som knappt syns för de är huller om buller.

Ladda upp legitimation med foto
För att bekräfta att detta är ditt konto måste du skicka in en digital bild i färg av din officiellt godkända ID-handling. Legitimationen ska innehålla ditt namn, födelsedatum och foto.
Godkända ID-handlingar omfattar:

Pass
Körkort
Statligt utfärdat ID-kort
Militärt ID-kort
Immigrations-ID med namnteckning

Vi godkänner inte:

Din profilbild
Vardagsbilder
Clip art

om jag inte har ID så finns dessa alternativen:

Ladda upp andra ID:n
Om du saknar godkänd ID-handling kan du ladda upp kopior av två alternativa ID-handlingar. Tillsammans ska de här dokumenten visa ditt fullständiga namn, födelsedatum och ett foto av dig.
Några alternativa ID-handlingar som godkänns:

En räkning på allmännyttiga tjänster (vatten, el etc.)
Företags- eller skol-ID
Lånekort eller medlemskort i idrottsklubb
Personbevis
ID-kort
Bankkontoutdrag

och klickar jag på att jag inte har något av dessa heller så kommer jag till längen jag skrev i förra inlägget.

jo jag får väl göra det, men jag ville mest kolla som det var någon som varit med om det tidigare allt att det var något "scam" som var känt som jag missat.

ok tack för den länken, verkar dock kunna ta ett bra tag att få det upplåst enligt en som kommenterat. :(

jo jag får väl göra det, men jag ville mest kolla som det var någon som varit med om det tidigare allt att det var något "scam" som var känt som jag missat.

Vet att Cili här på buke råkat ut för det en gång, berodde på för många felinloggningar = kontot spärrades och hon fick verifiera sig på så sätt. Själv har jag kommit till en "verifiera dig genom att skriva vem dessa personer är" sida vid för många felinloggningar.

jag har varit avstängd pga av nån phishing och då fick jag vänta ett par dagar och sen släppte de mig. Men nåt sånt där behövde jag inte göra.

*kl*

Det "löste sig" hyffsat fort, är upplåst nu, fick dock ingen förklaring på varför jag blev låst.

Liknande trådar

• Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 328
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka