M
majafresk
Pållen har börjat stanna på väg från hagen upp till stallet. Han bara tvärstannar och står och glor, efter lite övertalning går han ett par meter igen och sen stannar han igen. Detta gjorde han inte i vintras, men lite sedan våren kom så har han börjat med detta. Det hände innan sommarbetet dessutom. Nu vet jag ju att han inte gärna lämnar sin sköna hage där det finns massa mat och fritid för honom, men han borde ändå komma med mig till stallet tycker man. SLUTSATS: jag VET att det handlar om en brist i vår kommunikation och att han genom detta försöker säga mig något, men jag har tyvärr svårt att tolka detta beteende.. Det är säkert jag som behöver ändra på något i mitt sätt att ta honom.. När vi går mot stallet så hamnar han ofta bakom mig, vilket jag vet är fel, han ska ju helst trippa bredvid min axel.. Nu släpar han mer efter, och stannar. När vi väl kommit upp till stallet och borstar så verkar han njuta i fulla drag och där får han dessutom lite godis (dåligt, I know) ibland. HELP ME! Är inte känslig för kritik och att ni ifrågasätter mina metoder, för det är ju den responsen jag behöver för att lösa problemet.
JAG BEHÖVER VERKLIGEN TIPS OCH TANKAR OM DETTA!
JAG BEHÖVER VERKLIGEN TIPS OCH TANKAR OM DETTA!