Stark kallblodstravare

Aslan

Trådstartare
Kallblodstravaren rids just nu på ett rakt kimblewick med kedja. På detta får jag en tydlig broms, men han krullar gärna bara ihop sig och släpper kontakten helt. Jag har ett fager, 3 delat med fasta ringa och kopparrulle som vi varierar med och där får jag ett ärligare stöd och bjudning, men han blir så vrålstark att jag är helt slut efter bara ett halvt pass.. och bromsen är i princip obefintlig. vi jobbar givetvis på lydnaden och orken, men det är inget som sker över en natt och jag skulle behöva tips på ett mellanting av variation på bett.
 
Kallblodstravaren rids just nu på ett rakt kimblewick med kedja. På detta får jag en tydlig broms, men han krullar gärna bara ihop sig och släpper kontakten helt. Jag har ett fager, 3 delat med fasta ringa och kopparrulle som vi varierar med och där får jag ett ärligare stöd och bjudning, men han blir så vrålstark att jag är helt slut efter bara ett halvt pass.. och bromsen är i princip obefintlig. vi jobbar givetvis på lydnaden och orken, men det är inget som sker över en natt och jag skulle behöva tips på ett mellanting av variation på bett.
Dubbla tyglar hade jag kört. Och kanske provat med hack på bridongen istället.
 
Håller med om dubbla tyglar. Ett babypelham? Då kan du rida med den övre tygeln och ta hjälp av den nedre vid behov.
 
Ja.. Jag har aldrig ridit med två tyglar. Så jag skulle önska tips på bett där jag inte behöver det. Jag söker ett bett jag kan använda när vi ska träna på banan. Ett kimblewick känns inte riktigt optimalt för det.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 010
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: palle
·
Träning Okej, nu behöver jag hjälp med att få lite tips och råd om vilken ände jag egentligen ska börja i! Jag har letat bland trådarna här på...
Svar
13
· Visningar
1 771
Senast: Brille
·
Träning Hej alla bukare:) hoppas att jag satt tråden rätt nu annars får någon flytta den rätt;). Vet att det redan finns många...
Svar
8
· Visningar
1 545
Senast: StinaMolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp